آغاز نوبت دهی الکترونیکی در مراکز قضایی چهارمحال و بختیاری از تیرماه

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، از آغاز نوبت دهی الکترونیکی در دادگستری‌ها و دادسرا‌های استان از اول تیرماه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری، از آغاز نوبت دهی الکترونیکی درتیرماه امسال خبر داد و گفت: به منظور سهولت کار مردم و کاستن از مراجعات به دادگستری مقدمات راه اندازی سیستم نوبت دهی الکترونیکی در دستگاه قضایی استان انجام و از اول تیرماه در تمامی حوزه‌های قضایی استان راه اندازی خواهد شد.

او افزود: علی رغم اجرای این سیستم تا زمان آشنایی کامل مردم با آن تمامی مقامات قضایی ملزم به پذیرفتن حضوری مراجعان و رسیدگی به درخواست‌های ایشان هستند.

بهرامی به موضوع انتخابات و لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی پرداخت و اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در آستانه انتخابات و تبلیغات نامزد‌های انتخاباتی مقامات قضایی باید رسیدگی به پرونده‌ها و یا اجرای احکامی که می‌توانند حساسیت زا و حاشیه ساز باشند را به بعد از انتخابات موکول کنند.


بیشتر بخوانید


او از تشکیل کارگروهی برای مدیریت انتخابات در دادگستری کل استان خبر داد و گفت: مسئولان قضایی باید هرگونه مساله‌ای را که می‌تواند در جریان انتخابات حاشیه ساز باشد را به این کارگروه منعکس تا در خصوص آن بررسی و اقدام لازم صورت پذیرد.

بهرامی با تأکید بر اینکه رویکرد برخورد با تخلفات انتخاباتی باید پیشگیرانه باشد ادامه داد: دستگاه قضایی غیر از زمینه سازی برای برپایی انتخاباتی سالم و پرشور دخالتی در روند اجرای آن نخواهد داشت و چنانچه مدیران قضایی بخواهند در راستای مشارکت حداکثری مردم و ایجاد شور و نشاط انتخاباتی فعالیتی داشته باشند باید این امر در ساعات غیر اداری انجام پذیرد.

او با تأکید بر ضرورت نظارت مسئولان قضایی بر کارکنان زیرمجموعه خود یکی از رسالت‌های مهم دستگاه قضایی را مبارزه با فساد دانست و اظهار داشت: مبارزه با فساد در دستگاه قضایی از نکات مهمی است که همواره مورد تأکید ریات محترم قوه قضاییه است و اهتمام مسئولان قضایی نیز برای تحقق این مهم ابتدا باید معطوف به رعایت قوانین و مقرارت و حفظ و اشاعه مبانی و اصول اخلاقی توسط خود ایشان باشد.

بهرامی اضافه کرد: مسئولان قضایی در مرتبه دوم باید بر تمامی زوایای کار و نحوه ارتباط کارکنان زیر مجموعه با مردم و مراجعان نظارت کامل داشته و اجازه ندهند اشتباه و خطای یکی از کارکنان وجهه دستگاه را نزد مردم خدشه دار کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار