تیروئید را جدی بگیریم

سرپرست مرکز بهداشت باغملک گفت: با توجه به نقش مهم غده تیروئید در بدن و شیوع بالای اختلالات آن لازم است به نقش این غده در بدن پرداخته شود.

محمد افکارده سرپرست مرکز بهداشت باغملک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: هفته جهانی تیروئید از چهارم  خرداد ماه شروع شده و تا دهم خرداد ماه ادامه دارد و امسال شعار روز جهانی تیروئید، مادر، کودک و  ید    (Mother Baby Iodine) انتخاب شده است.

او  از اهداف روز و هفته جهانی تیروئید، به افزایش سطح آگاهی مردم از بیماری‌های تیروئید، عوارض آن‌ها و همچنین راه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های غده تیروئید اشاره کرد.

افکارده اظهار داشت:  هفته جهانی تیروئید در این شهرستان با هدف اهمیت غربالگری بموقع نوزادان در روز‌های ۳ تا ۵ تولد، توزیع رسانه‌های آموزشی با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی، نصب بنر در سطح مراکز جامع خدمات سلامت، تاکید بر اهمیت تغذیه صحیح و مصرف نمک یددار، تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی از نظر نوع نمک مصرفی برگزار گردید.

سرپرست مرکز بهداشت باغملک ادامه داد: با توجه به نقش مهم غده تیروئید در بدن و شیوع بالای اختلالات آن در جهان، فدراسیون جهانی تیروئید و بسیاری از انجمن‌های علمی آن، از سال ۲۰۰۸ میلادی، روز ۲۵ می (۴ خرداد) را به عنوان روز جهانی تیروئید انتخاب کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.