اخذ وجه از اولیا هنگام ثبت‌نام دانش‌آموزان ممنوع است

معاون آموزش آموزش و پرورش کردستان گفت: دریافت هرگونه وجهی از اولیا در هنگام ثبت‌نام بجز هزینه کتاب‌های درسی و بیمه حوداث دانش‌آموزی ممنوع است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، صدیقه عبداللهی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان گفت: هیچ مدرسه‌ای حق ندارد وجه اضافی از اولیا دریافت کند، حتی دریافت کمک‌های داوطلبانه واختیاری اولیا نیز باید به پس از به بازگشایی مدارس موکول شود.

او افزود: ستادهای ثبت نام شهرستان‌ها و مناطق بر حسن انجام فرایند ثبت نام در مدارس نظارت کرده و شرایط ثبت نام آسان را در راستای کاهش نگرانی خانواده‌ها بیش از پیش فراهم کرده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: ثبت‌نام قطعی دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی منوط به دریافت تأییدیه از پایگاه‌های سنجش در سطح استان است و در این راستا امسال تعداد پایگاه‌های سنجش سلامت و ساعات فعالیت پایگاه ها اضافه شده است.

او اضافه کرد: ثبت نام میان پایه‌ها نیز پس از اعلام نتایج ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان به صورت خودکار انجام می‌شود و دانش‌آموز در پایه بالاتر در همان مدرسه ثبت نام می‌شود و نیازی به مراجعه دانش‌آموز یا اولیا به مدرسه نیست.

عبداللهی تاکید کرد: مبنای ثبت نام دانش‌آموزان محدوده جغرافیایی است و باید بر اساس ظرفیت مدرسه، دانش‌آموز در نزدیک‌ترین مکان به محل سکونت خود ثبت نام شود.

استان کردستان دارای ۳۰۰هزار دانش‌آموز است که بیش از ۱۶۰ هزار نفر از آنان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.