مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان:

یکی از اماکن تاریخی کرمان سمن سرا می شود

فعالی با اشاره به راه‌اندازی سمن‌سرا در یکی از اماکن تاریخی کرمان گفت: این مکان به سمن‌ها واگذار می شود تا آن ها یاری گر میراث فرهنگی باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان در نشست با انجمن‌های مردم‌نهاد میراث‌فرهنگی گفت: مکانی به عنوان سمن‌سرا در یکی از اماکن تاریخی شهر کرمان به تشکل‌ها و سمن‌های مردم نهاد استان کرمان اختصاص می‌یابد تا بخشی از وظایف و اختیارات اداره‌کل میراث فرهنگی به آن‌ها واگذار شود و آن‌ها یاری گر این اداره‌کل در انجام موثر فعالیت‌ها و ماموریت‌ها باشند. 

 او با تاکید بر مشارکت بیشتر مردم در حفظ آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی استان کرمان افزود: سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد که دغدغه میراث‌فرهنگی را دارند با ارائه راهکار‌های مناسب و عملی این اداره‌کل را در این زمینه همراهی کنند.

 فعالی بیان داشت: انجمن‌های مردم‌نهاد با همکاری این اداره‌کل می‌توانند در شهرستان‌ها و به طور خاص در مناطق مختلف، باعث جلب مشارکت مردم شده و این مناطق را معرفی و در احیای آثار تاریخی آن‌ها نقش مهمی را ایفا کنند.

او با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته تشکل‌های مردم‌نهاد برای حفاظت از میراث‌فرهنگی و حفظ ارزش‌های بافت تاریخی کرمان به خوبی وارد عمل شده اند، تصریح کرد: هر گونه حفاظت از بافت تاریخی، نیازمند همکاری تشکل‌های مردمی، کارشناسان و متولیان امر است که در این زمینه تشکل‌ها به عنوان نماینده جامعه مردمی نقش موثری را ایفا می‌کنند.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با تاکید به نگاه ویژه شهرداری در احیای بافت تاریخی شهر کرمان گفت: بافت تاریخی کرمان ظرفیت بالایی در جذب گردشگر دارد که شهرداری کرمان برای رونق بخشیدن به این ظرفیت، سیاست اجرای پیاده‌راه فرهنگ و هنر در برخی از خیابان‌های کرمان را در دستور کار قرار داده که هم‌اکنون این طرح در خیابان گلبازخان کرمان به مرحله اجرا درآمده است.

او با بیان اینکه انجمن‌ها در حیطه کاری خود برنامه‌ریزی لازم داشته باشند، بیان کرد: سمن‌ها برگزاری دوره‌های آموزشی توانمندسازی تشکل‌ها با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، پویا ساختن و آگاهی‌دادن به جوامع محلی در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تشکیل جلسات ماهانه با مدیران و مسئولان مرتبط با این سه حوزه را در اولویت کاری قرار دهند.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار