۶۰ نفر از مددجویان کمیته امداد اردبیل وارد بازار کار شدند

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۶۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان اردبیل طی دو ماهه نخست امسال وارد بازار کار شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۶۰ نفر از مددجویان تحت حمایت طی دو ماهه امسال با فراگیری آموزش‌های لازم، از طریق «هدایت شغلی» وارد بازار کار شده‌اند، گفت: همچنین امسال ۴۲ طرح «راهبری شغلی» نیز توسط کارفرمایان به مرحله اجرا درآمده است تا از این طریق مددجویان وارد چرخه تولید شوند.

او با اشاره به اینکه یکی از اهداف بسیار مهم در بحث «راهبران شغلی» بهره‌گیری از توان علمی و عملی کارآفرینان، کارخانه‌ها، مراکز اقتصادی و پارک‌های فناوری است، بیان کرد: طرح «راهبران شغلی»، کارآفرین محور است که در این طرح، مددجویان به کارفرمایان و صاحبان مشاغل معرفی می‌شوند تا زیر نظر آن‌ها فرصت شغلی مناسبی برای‌شان ایجاد شود.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با اشاره به اینکه با همکاری ۳۲ «جهادگر کارآفرین» تلاش‌های بسیاری در زمینه اشتغال‌زایی برای مددجویان تحت حمایت به انجام رسیده است، گفت: حضور نیرو‌های بسیجی و جهادی در کنار امدادگران این نهاد، شور مضاعفی را در بین اقشار آسیب‌پذیر ایجاد می‌کند که این امر منجر به تسریع در روند توانمندسازی مددجویان خواهد شد.

دشتی با بیان اینکه گروه‌های جهادی نقش بسزایی در ایجاد اشتغال پایدار برای خانوار تحت حمایت داشته‌اند، افزود: بهره‌گیری از این ظرفیت مهم می‌تواند نتایج بسیار مطلوبی را به همراه داشته باشد که درصدد همکاری‌های بیشتر با «جهادگران کارآفرین» هستیم.

او با اشاره به اینکه نه تنها در زمینه اشتغال‌زایی بلکه در سایر زمینه‌های رسیدگی به امور فقرا و محرومان جامعه نیز تلاش داریم از ظرفیت گروه‌های جهادی بهره‌مند شویم، بیان کرد: در بخش‌های ساخت و تعمیر مسکن مددجویی و اعزام اکیپ‌های درمانی و بهداشتی به مناطق محروم نیز تلاش داریم از ظرفیت‌های مهم بسیجیان و گروه‌های جهادی استفاده کنیم.

مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه از تمامی کارآفرینان، کارفرمایان و صاحبان مشاغل خواستاریم با بهره‌گیری از بسته‌های تشویقی کمیته امداد به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای مددجویان اردبیلی کمک کنند، افزود: توانمندسازی خانوار تحت حمایت علاوه بر خوداتکایی آنها، به رونق تولید و ریشه‌کنی فقر از منطقه منجر خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.