خسارت نیمی از مزارع گندم دیم در مهاباد

رئیس اداره جهادکشاورزی مهاباد گفت: کاهش بارندگی ۲۴ هزار هکتار معادل ۵۰ درصد از مزارع گندم دیم این شهرستان را دچار خسارت کرد.

جعفر ایمانیان رئیس اداره جهادکشاورزی مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۲۴ هزار هکتار از مزارع گندم دیم این شهرستان به علت تنش کم آبی دچار خسارت شده و ۲ هزار هکتار نیز غیرقابل برداشت است.

ایمانیان با بیان اینکه امسال حدود ۵ هزار هکتار نیز به کشت گندم آبی اختصاص یافته است، افزود: در سال زراعی جاری پیش بینی شده است از مجموع ۵۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مزارع آبی و دیم این شهرستان، ۵۶ هزار تُن گندم تولید شود که ۱۲ هزار هکتار آن برای نیاز بذری بوده و ۴۴ هزار تُن نیز مازاد بر مصرف است که باید به صورت تضمینی خریداری شود.

او اذعان کرد: جهاد کشاورزی این شهرستان برای افزایش بهره‌وری مزارع و تولید محصول با کیفیت هر سال بذر‌های اصلاح شده «مادری» و «گواهی‌شده» را در بین کشاورزان توزیع می‌کند که امسال نیز در همین زمینه بیش از ۲ هزار تُن بذر آماده توزیع بین کشاورزان شده‌است.

رئیس اداره جهادکشاورزی مهاباد با اشاره به نرخ گندم خریداری شده از کشاورزان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق از شعار سال در بخش کشاورزی و پشتیبانی از تولید، همچنین پیگیری نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم به ۵ هزار تومان افزایش یافت.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.