برگزاری ۲۱۷ دوره آموزشی در خانه‌های هلال مازندران

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از برگزاری ۲۱۷ دوره در خانه‌های هلال استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،دکتر غلامعلی فخاری مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران بیان جذب بیش از ۶ هزار نفر در خانه‌های هلال استان، گفت: ۲۱۷ دوره آموزشی با شرکت ۲۵۰۰ نفر تاکنون در خانه‌های هلال این استان برگزار شده است.

او با اشاره به افتتاح ۱۱۹ خانه هلال پارسال در استان، افزود: یکی از برنامه راهبردی هلال احمرمازندران، توسعه خانه‌های هلال و مدیریت بحران روستایی و شهری است.

فخاری با بیان اینکه ۲۵۷ خانه هلال هم اکنون درمناطق مختلف مازندران فعال هستند، گفت: با توجه به وضعیت اقلیمی و شرایط حادثه خیزی استان و همچنین نقش موثر خانه‌های هلال در افزایش تاب آوری، راه اندازی و تقویت خانه‌های هلال در محلات شهری و روستایی و به ویژه در مراکز دهستان‌ها یک ضرورت انکارناپذیراست.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با تاکید براینکه به موازات توسعه خانه‌های هلال در مناطق روستایی، راه اندازی خانه‌های هلال در محلات شهری را نیز در برنامه داریم که تا کنون ۲۵ خانه هلال شهری در استان اجرایی شده است.

او جذب و آموزش را از مولفه‌های هدف گذاری شده در پروتکل خانه‌های هلال عنوان کرد و افزود:خانه‌های هلال مناسب‌ترین روش برای توانمندسازی ساکنان مناطق روستایی است و این مهم باید بصورت جدی پیگیری شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران گفت: روند گسترش خانه‌های هلال به عنوان یک برنامه راهبردی در دستور کار جمعیت هلال احمر استان قرار دارد و از همه ظرفیت‌های داوطلبی برای توسعه این مهم استفاده خواهد شد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.