سرنوشت مشهد از آستان قدس رضوی جدا نیست

استاد دانشگاه آزاد مشهد گفت: با توجه به اهمیت مشارکت آستان قدس رضوی در تصمیمات شهری، سرنوشت مشهد از این آستان جدا نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ناصر محسنی استاد دانشگاه آزاد مشهد با بیان اینکه بر اساس آمار طرح توسعه خازنی از سال ۵۵ تا ۶۵، مشهد جزو شهر‌های بحرانی سازمان ملل با ۱۳ درصد رشد جمعیت شهری در منطقه شهری محسوب می‌شود گفت: به نظر من شورای شهر باید شعارش این باشد که شهر‌های همیار خود یعنی شهر‌های استان را سرو سامان دهد.

او افزود: آستان قدس رضوی به عنوان صاحب این شهر در چگونگی برنامه ریزی شهر و پیرامون حرم مطهر باید مشارکت فعال داشته باشد و شهرداری باید زمینه این مشارکت را به نحو احسن فراهم کند.


زنده نگه داشتن زندگی در بافت قدیم مشهد


این استاد دانشگاه ادامه داد: عده‌ای شهر مشهد را مجزا از حرم مطهر می‌بینند در حالی که سرنوشت این شهر را از زندگی و حرم مطهر جدا کردن، یک خطای اساسی است و چنین افرادی به جذب سرمایه گذار برای توسعه مشهد معتقد نیستند.


بیشتر بخوانید



محسنی بیان کرد: اگر حرم مطهر رضوی نبود خراسان و ایرانی وجود نداشت، وجود بارگاه امام رضا (ع) باعث شده این شهر باقی بماند و اگر درست نگاه کنیم مشهد شهر وفاق ملی و مذهبی ما ایرانی‌ها است، لذا مشهد را نباید از زائر جدا کنیم.

او تصریح کرد: باید شهر مشهد توسعه پیدا کند؛ البته باید زندگی در کوچه‌های قدیمی، چون نوغان، تپه محله، سرشور، عباس قلی خان و راسته عیدگاه را زنده نگه می‌داشتیم و این حسرت زدگی گذشته ما مشهدی‌ها است، این بافت را با همان مدلی که زیارت می‌رفتیم برای ما نگه دارید و این دقیقا دیدگاه تمامیت خواهی است.

انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار