هشدار دو مقام ارشد افغانستانی درباره خشونت طالبان

دو مقام از دو حزب پرنفوذ در افغانستان به گروه طالبان درباره استفاده از خشونت پس از خروج نیروهای آمریکایی هشدار دادند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «صلاح‌الدین ربانی» و «محمد محقق» از دو حزب پر نفوذ در افغانستان به گروه طالبان درباره به‌کارگیری خشونت برای پیروزی نظامی پس خروج نیرو‌های آمریکایی از کابل، هشدار دادند.

این دو مقام افغان به طالبان هشدار دادند برای مقابله با آن‌ها آماده می‌شوند و امید دارند پس از خروج نیرو‌های آمریکایی، افغانستان جنگ خونین دیگری نداشته باشد.

صلاح‌الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت اسلامی افغانستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نسل امروزِ افغانستان نسبت به گذشته تمایل بیشتری دارد تا از کشورش دفاع کرده و مقابل خصومت‌ها ایستادگی کند. مردم اکنون آماده هستند تا از دستاورد‌هایی که در دو دهه گذشته با سختی به‌دست آورده‌اند محافظت کنند.»

او در بخشی دیگر افزود: «نباید گروه طالبان فکر کند با خروج نیرو‌های خارجی می‌تواند به پیروزی نظامی دست یابد. طالبان باید بداند مردم افغانستان به آزادی و عدالت اعتقاد دارند و نسبت به گذشته به این دو مولفه بیشتر مصمم هستند.»

این مقام افغانستانی در ادامه با اشاره غیرمستقیم به سیاست‌های «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان، گفت: «برخی سیاست‌ها به منزوی شدن کابل انجامیده است.»

محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان، نیز در پیامی جداگانه حمایت همه‌جانبه خود از «نیرو‌های دفاع ملی و امنیتی افغانستان» اعلام کرده و گفته است: «آماده هستم تا در صورت لزوم با طالبان بجنگم.»

پیش‌تر «حفیظ منصور» از اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت افغانستان، گفته بود: «اعضای طالبان هنوز هم بر این باور هستند که از راه جنگ می‌توانند به قدرت برسند و هیئت این گروه به هیچ پیشنهاد حکومت افغانستان در مورد حکومت آینده گوش نمی‌دهند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار