لطیفی: تیم‌های استقلال و پرسپولیس می‌توانند هزاران میلیارد تومان درآمدزایی کنند

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص مشکلات مدیریتی باشگاه‌های لیگ برتری توضیحاتی را بیان کرد.

علی لطیفی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص مشکلات مالی و ضعف مدیریتی باشگاه‌ها اظهار داشت: مشکلات مدیریتی فوتبال ایران به دیروز و امروز مربوط نمی‌شود؛ بلکه سیستم ورزش و فوتبال ایران دور یک دایره معیوب در حال چرخیدن است. این مدیریت معیوب در بخش‌های مختلف وجود دارد. شاخه اقتصادی باشگاه‌ها در راس این موضوع هستند.

او افزود: مدیران ورزش ایران روی این موضوع بسیار تاثیرگذار بوده اند. آن‌ها با عملکرد ضعیف خود باعث می‌شوند فوتبال ایران آسیب ببیند. طی یک دهه گذشته پول‌های بیت المال با اشتباهات مدیریتی به یغما رفته اند. بخشی از این پول‌ها را خارجی‌ها برده اند و بخشی در داخل حیف و میل شده است. دلال‌ها نیز کنار مدیران پول‌ها را به تاراج برده اند.

لطیفی ادامه داد: کمترین پول برای فوتبال هزینه شده است. وقتی تیم‌ها دولتی باشند، مدیران دلسوزی نمی‌کنند. فوتبال ایران باید هرچه سریع‌تر به سمت خصوصی سازی پیش برود. البته چندین دهه این موضوع در حد حرف باقی مانده است. اگر این اتفاق رقم بخورد، ۹۰ درصد مشکلات برطرف می‌شوند. در صورتی که بخش خصوصی وارد کار شود، درآمدزایی می شود. مدیران قبلی باشگاه‌های بزرگ تهران دلسوز نبودند؛ زیرا پولی از جیب خود خرج نمی‌کردند.

او اضافه کرد: مدیران باشگاه‌ها بدهی زیادی روی دست باشگاه‌ها گذاشتند. تیم‌هایی که هواداران زیادی دارند، در کشور‌های صاحب فوتبال ثروت زیادی کسب می‌کنند؛ اما متاسفانه در ایران، استقلال و پرسپولیس نه تنها هیچ درآمدی ندارند، بلکه هزینه‌های آن‌ها نیز گردن دولت افتاده است. هیچ مدیری هم پاسخگو نیست. تمام مدیران سابق باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس معتقدند که بدهی‌های موجود تقصیر آن‌ها نیست. این مدیران حتی ادعا دارند که درآمدزایی هم کرده اند.

پیشکسوت باشگاه استقلال در ادامه بیان کرد: مدیرانی که در باشگاه‌ها سمتی قبول می‌کنند، باید بعدا پاسخگو باشند. به هر طریق ممکن، باید از مدیران جواب خواست. در مرحله بعد نیز باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به درستی خصوصی شوند. مدیران باشگاه‌های اروپایی با این تعداد هوادار، حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ میلیون دلار درآمدزایی می‌کردند.

لطیفی درباره درخواست باشگاه پرسپولیس از هواداران برای دریافت کمک نقدی، عنوان کرد: برای تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس زشت است که از هواداران کمک بگیرند. این موضوع فاجعه بار و گریه آور است. تیم‌های استقلال و پرسپولیس با مدیریت درست می‌توانند هزاران میلیارد تومان درآمدزایی کنند. با این حال برای یکی ۲ میلیارد تومان، دست گدایی به سمت هوادار دراز می‌کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار