سرما زدگی، دامن سیب زمینی‌های گلستان را هم گرفت

رئیس انجمن سیب زمینی گلستان از خسارت سرما زدگی به این محصول خبر داد.

مقصودلو رئیس انجمن سیب زمینی گلستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،  گفت: در استان گلستان ۶ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی استان سیب زمینی کشت شده و از ابتدای خردادماه برداشت این محصول آغاز شده است.

او افزود: متاسفانه ۵۰ درصد سیب زمینی استان دچار خسارت سرما زدگی شده و همین امر موجب شده غده‌های سیب زمینی ریز و کیفیت پایینی داشته باشند.

رئیس انجمن سیب زمینی گلستان گفت: در حال حاضر حدود ۵ درصد سیب زمینی استان برداشت شده و پیش بینی می‌شود برداشت تا ۲۰ تیرماه ادامه داشته باشد.

مقصودلو گفت: محصول با کیفیت سیب زمینی گلستان به بازار تازه خوری استان‌های تهران، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و ... با قیمت حدود ۳ تا ۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

او ادامه داد: در حال حاضر سیب زمینی گلستان مورد توجه بخش صنعت هم قرار گرفته و در بخش صادرات هم تقاضا‌هایی وجود دارد، اما در حال حاضر در ابتدای برداشت هستیم و سیب زمینی با کیفیتی برای صادرات وجود ندارد.

رئیس انجمن سیب زمینی گلستان ادامه داد: رقم‌های زود رس کولومبا و آریندا و سانته حدود ۳۰ درصد و رقم‌های میان رس جلی وآگریا ۷۰ درصد سیب زمینی کشت شده استان را تشکیل می‌دهد.

پیش بینی می‌شود امسال ۱۵۰هزار تن سیب زمینی تولید و راهی بازار شود.

انتهای پیام/ق

برچسب ها: سیب زمینی ، سرما زدگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.