مذاکره‌کننده افغانستانی:

هیئت طالبان به پیشنهاد دولت درباره حکومت آینده گوش نمی‌دهند

یک عضو هیئت مذاکره‌کننده افغانستان می‌گوید گروه طالبان با هیچ طرحی موافق نیست و هنوز هم بر جنگ تمرکز می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حفیظ منصور، از اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت افغانستان گفت اعضای طالبان هنوز هم بر این باور هستند که از راه جنگ می‌توانند به قدرت برسند و هیئت این گروه به هیچ پیشنهاد حکومت افغانستان در مورد حکومت آینده گوش نمی‌دهند.

این عضو هیات حکومت افغانستان در حالی که نظام مشارکتی را به نفع همه جوانب می‌داند، اضافه می‌کند که طالبان باید بداند که افزایش خشونت‌ها و جنگ نمی‌تواند آن را به اهدافش برساند.

به نوشته اسپوتنیک، دولت افغانستان هیچ بهانه‌ را برای رد مذاکرات از سوی طالبان نگذاشته است و تا سر حد برگزاری انتخابات زودهنگام و تشکیل حکومت مشارکتی از خود انعطاف نشان داده است؛ اما به تازگی طالبان در مهمترین نشست صلح در مورد افغانستان در ترکیه مشارکتش را مشروط کرد و گفت که در این نشست تنها به دلیل فشار پاکستان و قطر، حضور نمادین و در سطح پایین خواهند داشت.

پیش از این هم محمد محقق، مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور سیاسی و امنیتی و رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان،  گفت جهان نباید بگذارد که افغانستان بار دیگر به لانه امن تروریسم بدل شود. او افزود شعار جنگ نمی‌دهند و برای صلح آمادگی دارند، اما بار‌ها گفته است که طرف مقابل طالبان، هیچ تمایلی به صلح ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار