رئیس کل دادگستری خوزستان:

استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس بسیار تأثیر گذار است

مرادی گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس برای کاهش جمعیت کیفری زندان بسیار تأثیر گذار است و حضور قضات در زندان‌ها باید موثر و هدفمند باشد.

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس، پابند الکترونیکی، دیدار مستمر و منظم با زندانیان جهت حل مشکلات زندانیان در چارچوب قانون برای کاهش جمعیت کیفری زندان بسیار تأثیر گذار است و حضور قضات در زندان‌ها باید موثر و هدفمند باشد.

او بیان داشت: با توجه به سند تحول قضایی باید در حد امکان زمینه آزادی زندانیان مالی و غیرعمد که مطابق قوانین و دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری شرایط مساعدت و کمک داشته باشند تلاش شود.

حجت الاسلام و المسلمین مرادی افزود: عتماد مردم به دستگاه قضائی سرمایه ارزشمندی است و این نهاد یکی از حساس‌ترین، خطیرترین و پرمسئولیت‌ترین بخش در کشور بوده که مهمترین رسالت آن صیانت از حقوق شهروندان، قضاوت بر اساس قانون و شرع و تحقق عدالت در جامعه است.

 رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: مردم از دستگاه قضایی عدالت را مطالبه می‌کنند و خواهان آن هستند که این عدالت از قلم همکاران قضایی تسری پیدا کند و نباید اجازه داد  افرادی با ایجاد نفوذ به اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضایی ضربه‌ی وارد کنند و با وجود همه تلاش‌ها باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا برخی مشکلات این دادگستری که هم مردم و هم قضات را رنج می‌دهد، برطرف شود و از کار مردم گره گشایی شود.

این مقام مسئول ادامه داد: روسای دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر استان باید در مبارزه با مفاسد اقتصادی اهتمام ویژه‌ی داشته باشند و از تعطیلی و ورشکستی واحد‌های تولیدی، صنعتی و بیکاری کارگران با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور جلوگیری کنند، چون مبارزه جدی دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی موجب امیدواری مردم به این نهاد شده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار