نامه استراتژیست های آمریکایی به بایدن برای توقف حمایت از رژیم صهیونیستی

گروهی از اساتید روابط بین الملل دانشگاه‌های آمریکا از جو بایدن خواستند حمایت همه جانبه خود از رژیم صهیونیستی را کنار بگذارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فارین پالیسی، شماری از برجسته ترین اندیشمندان روابط بین الملل آمریکایی از جو بایدن، رئیس جمهور این کشور خواستند به حمایت بی قید و شرط واشنگتن از تل آویو پایان دهد.

بر این اساس، در نامه گروهی از اساتید روابط بین الملل دانشگاه هاروارد آمده است: رژیم صهیونیستی با سیاستی غلط به دنبال برتری یهودیان در سرزمین‌های اشغالی، گسترش شهرک سازی‌های غیرقانونی در اراضی فلسطینیان، انکار حقوق شهروندی و سیاسی ساکنان اراضی اشغالی، و کشتار گسترده مردم بی دفاع در نوار غزه و کرانه باختری است.

در ادامه این نامه آمده است: برای همین به هیچ وجه جای تعجب نیست که اخیراً دیده بان حقوق بشر و سایر سازمان‌های حقوق بشری در جهان در گزارشی رژیم صهیونیستی را به عنوان یک سیستم آپارتایدی معرفی کرده اند.

این اساتید در نامه خود اظهار کردند: حمایت همه جانبه و بی چون و چرا از رژیم صهیونیستی در کنار تمامی نکات منفی خود هیچ منفعت سیاسی و یا اقتصادی برای آمریکا ندارد و مقامات حداقل به همین خاطر باید دست از حمایت خود بردارند.

اساتید دانشگاه هاروارد در نامه خود تصریح کردند: ممکن است در گذشته رابطه با رژیم صهیونیستی به عنوان یک رابطه سودآور و استراتژیک ارزشمند تلقی می‌شد، ولی در حال حاضر و به ویژه در سال‌های اخیر این استدلال دیگر هیچ دلیل منطقی ندارد.

از جمله امضا کنندگان این نامه استفان والت، تئوریسین برجسته روابط بین الملل نیز به چشم می خورد. والت و جان مرشایمر، سردمدار رئالیسم تهاجمی پیشتر کتابی در زمینه لابی صهیونیست در آمریکا به چاپ رسانده بودند. والت و مرشایمر در این کتاب لابی صهیونیستی آیپک را دومین لابی قدرتمند آمریکا معرفی کرده و اعلام کردند لابی گری صهیونیست ها باعث اتخاذ سیاست های غلط واشنگتن در خاورمیانه شده است. 

گفتنی است در حملات اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به نوار غزه که ۱۲ روز به طول انجامید، موشک‌های این رژیم زنان و کودکان را در مناطق مسکونی مورد هدف حمله خود قرار دادند و حدود ۳۰۰ نفر از آنان شامل ۶۶ کودک را شهید و بیش از ۷۲ هزار نفر را بی خانمان کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار