زلزله ۵ ریشتری بابا منیر را لرزاند/رئیس اورژانس استان فارس: زمین لرزه فوتی و مصدوم نداشت

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ دهم ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین بابامنیر در استان فارس را لرزاند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مرکز لرزه نگاری نگاری کشور اعلام کرد: ساعت یک و ۵ دقیقه بامداد شنبه ۸ خرداد ماه ، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ دهم ریشتر بابا منیر در استان فارس را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین رخ داد.

مهدی خوبیار معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان فارس درباره اعزام تیم‌های ارزیاب، اظهار داشت: در پی وقوع این زلزله تیم‌های ارزیاب و نجاتگر به کانون زمین لرزه جهت بررسی و ارزیابی وضعیت اعزام شدند.

محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس فارس نیز گفت: تیم‌های ارزیاب اورژانس در حال ارزیابی از مناطق زلزله هستند و تاکنون مصدومی گزارش نشده است.

زلزله ۵ ریشتری بابامنیر فوتی و مصدوم نداشت

محمد جواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: بلافاصله پس از وقوع زمین لرزه‌ای که ساعت یک و پنج دقیقه بامداد امروز به وقوع پیوست نیرو‌های امدادی اورژانس در منطقه حضور پیدا کردند.

او ادامه داد: با ارزیابی‌های انجام شده در تمامی مناطق، خوشبختانه در این حادثه خسارت فوتی و جرحی نداشته ایم.

رحیم آزادی مدیریت بحران استانداری فارس نیز همچنین در خصوص تخریب واحد‌های مسکونی و روستایی، گفت: گزارشی مبنی بر تخریب و یا خسارت در این خصوص دریافت نکرده ایم هرچند زلزله‌ای با این قدرت امکان اینکه به برخی واحد‌ها و همچنین زیرساخت‌ها خسارت وارد کند، وجود دارد.


بیشتر بخوانید


شعب هلال احمر ۳ شهرستان فارس در حالت آماده باش هستند

مهدی خوبیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما گفت: در پی وقوع زلزله در بابامنیر استان فارس شعب‌ هلال احمر سه شهرستان رستم، ممسنی و کازرون به حالت آماده باش درآمده‌اند و تیم‌های ارزیاب برای برآورد خسارات احتمالی در منطقه حضور دارند.

او افزود: طبق گزارشات دریافتی از شهردار منطقه و دهیاران روستاهای برم سیاه، مرغ، رباط، میشان، بیدکرز و بابامنیر تاکنون هیچگونه خسارتی گزارش نشده است.

خوبیار ادامه داد: با توجه به اینکه زلزله بین شهر بابا منیر و شهرستان گچساران بوده، بیشتر منطقه خالی از روستا و سکنه بوده و در تعداد روستاهای محدودی هم که وجود دارد، اتفاقی نیفتاده است.

بابامنیر، شهری از توابع بخش ماهورمیلانی شهرستان ممسنی که در فاصله ۱۴۸ کیلومتری شیراز قرار دارد، است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
علی اکبر رنجبرگلوردی.نکا
۰۶:۵۱ ۰۸ خرداد ۱۴۰۰
سلام. به خداوند بخشنده مهربان‌
ساعت ۶صبح امروز با خبرشدم که زلزله ۵ ریشتری بابا منیر فارس را لرزاند و از شیندن آن از صمیم قلب ناراحت شدم. و بشکر خداوند متعال فوتی نداشت. بعنوان یک هم وطن ایرانی اعلام همدردی می کنم.التماس دعا. اجرکم عندالله.
علی اکبر رنجبر. بایع کلایی مازندران(نکا)دبیر بازنشسته.
آخرین اخبار