سرعت وزش باد در بوشهر افزایش می‌یابد

هواشناسی بوشهر اعلام کرد امروز و فردا به علت افزایش سرعت وزش باد خلیج فارس گاهی مواج می‌شود و گردوخاک هم رخ می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد امروز و فردا، در برخی از ساعات بیشتر ظهر تا اوایل شب به سبب افزایش سرعت وزش باد‌های شمال غربی، خلیج فارس به ویژه  در سواحل مرکزی و جنوبی استان تا حدودی مواج خواهد بود. 

هادی سالاری افزود: در این مدت، به سبب وزش باد بروز پدیده گرد و خاک در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

او ادامه داد: تا فردا باد بیشتر با جهت شمال غربی تا شمال و با سرعت ۱۰ تا ۳۶ و در برخی از ساعات ظهر تا اوایل شب گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت خواهد وزید که در سواحل جنوبی گاهی سرعت باد از ۵۰ کیلومتر درساعت فراتر خواهد رفت.


بیشتر بخوانید


این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: ارتفاع موج هم امروز در سواحل شمالی ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر، در سواحل مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر و در سواحل جنوبی ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر، و فردا در همه مناطق ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

سالاری گفت: در شبانه روز گذشته دیر و کنگان با ۴۵ درجه و برازجان، جم وعسلویه با ۲۴ درجه سلسیوس، بیشترین و کمترین دما را گزارش کرده‌اند.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۲:۵۶ بامداد، مد اول ساعت ۹:۴۶، جزر دوم ساعت ۱۷:۳۶ و مد دوم ساعت ۲۳:۴۷ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.