کشف ۱۰ میلیارد تومان تخلف در بازار مرغ

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان تخلف از مرغداری‌های چهارمحال و بختیاری کشف و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، غلامرضا قائدامینی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد تومان تخلف از مرغداری‌های استان کشف و به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.

او افزود: این تخلفات از ۱۳ مرغداری استان شناسایی شد که از عرضه مرغ زنده خودداری می‌کردند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: علاوه‌بر آن تخلفاتی از مغازه‌های عرضه خُرد و عمده‌فروشی در استان شناسایی و برای برخورد با عوامل آن به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

او به صف‌های شکل گرفته تقاضای مرغ در استان اشاره کرد و علت آن را کشتار ناکافی مرغ دانست و گفت: نیاز روزانه استان به گوشت مرغ ۸۰ تن است که با ارائه ۱۱۵ تن مرغ زنده به سه کشتارگاه فعال استان باید تامین شود، اما در طول ۴۰ روز اخیر عرضه مرغ متناسب با تقاضا نبوده است.

قائدامینی افزود: در طول ۴۰ روز اخیر به طور میانگین روزانه ۴۴ تن گوشت مرغ در استان کشتار شده است.

او با اشاره به تشدید نظارت بر روند عرضه مرغ در استان، اضافه کرد: از زمان تحویل گوشت مرغ از ساعت چهار صبح از محل کشتارگاه تا زمانی که به دست مصرف‌کننده برسد، نظارت می‌شود و ماشین‌های حمل گوشت مرغ برای شهرستان‌ها پلمب می‌شود تا از بروز هرگونه جلوگیری شود.

قائدامینی گفت: در مدت زمانی که بازار با کمبود مرغ مواجه شده است برای پیگیری و برخورد با هرگونه تخلف احتمالی تمامی بازرسان فعال این اداره‌کل بر بازار مرغ متمرکز شده‌اند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.