در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جایگاه رایزنان بازرگانی در رونق تجارت/ رایزن فقط نباید مدرک تحصیلی داشته باشد + فیلم

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران گفت: رایزن‌های بازرگانی باید تجربه زیاد در حوزه تجارت و بازرگانی داشته باشند و نباید به تحصیلات کفایت کرد.

ناصر ریاحی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: استفاده از رایزنان بازرگانی در سراسر دنیا مطرح است و اثرات بسیار خوبی هم از فعالیت این رایزنان در اقتصاد کشور‌ها به جای مانده است.

او افزود: اما متاسفانه طی سال‌های گذشته بهره برداری مناسبی در ایران از این رایزنان نشده است و به تازگی دو وزارتخانه امور خارجه و صمت اقدام به سرمایه گذاری در این زمینه کرده‌اند.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تهران بیان کرد: موضوعی که در این امر بسیار مهم است؛ میزان تجربه فرد رایزن از بازار‌های جهانی است، یعنی فرد مورد نظر فقط نباید تحصیلات عالی در این زمینه داشته باشد.

ریاحی ادامه داد: با این وجود بخش‌های دولتی نباید فقط به تحصیلات این افراد متکی باشند و تجربه افراد در زمینه تجارت خارجی بسیار حائز اهمیت است.

او در پایان تصریح کرد: همچنین رایزنان بازرگانی باید تعاملات بسیار خوبی با فعالان اقتصادی کشور مقصد داشته باشند و همراه تجار ایرانی در سایر کشورها باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار