استقبال از مجازت‌هایی به غیر از حبس و زندان

۳۵ درصد پرونده‌ها در محاکم قضایی مشمول مجازات‌های جایگزین حبس می‌شود.

حجت الاسلام موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان مازندران در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: یکی از نوآور‌ی های قانون مجازات اسلامی موضوع بازاجتماعی کردن مجرمان و متهمان است که دو بخش مهم برگزاری دوره‌های آموزشی یا خدمات رایگان اجتماعی شامل آن می‌شود.

او با بیان اینکه ۳۵ درصد پرونده‌ها در محاکم قضایی استان مشمول مجازات‌های جایگزین حبس می‌شود، افزود: ۱۵ درصد این پرونده مشمول خدمات رایگان متهمان است.

حجت الاسلام موسوی ادامه داد: دادگاه به تناسب ویژگی‌ها و استعداد‌های مجرمان برای آن‌ها دوره آموزشی می‌گذارد و متهمان و مجرمان بجای حبس در کلاس‌های اخلاقی و امور خانواده شرکت می‌کند و با تایید دستگاه‌های آموزش دهنده در پرونده قضایی آن‌ها لحاظ می شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان گفت: بخشی از مجازات‌های جایگزین حبس شامل ارائه خدمات رایگان اجتماعی است که با پیشنهاد مجرم از سوی دادگاه مشخص می‌شود.

او افزود: دادگاه به تناسب درخواست‌ها به جای مجازات حبس برای مجرم فعالیت‌های اجتماعی در نظر می‌گیرد به گونه‌ای که انتخاب خدمات سبب اختلال در امرار معاش مجرم نشود.

حجت الاسلام موسوی استقبال قضات و متهمان به مجازات‌های جایگزین حبس را خوب اعلام کرد و گفت: اگر چنانچه متهم این قوانین را بخوبی رعایت کند و قضات نیز شاهد اصلاح رفتار متهم باشند در مجازات‌های او تقلیل هم می‌دهند.

موسوی ادامه داد: نتایج خوبی از مجازت‌های جایگزین حبس گرفته شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.