مقاوم سازی ۵۲۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از مقاوم سازی ۵۲۵ هزار واحد مسکن روستایی در استان قزوین خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد  نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین با تشریح اهداف اولین سفر به استان گفت: این سفر با هدف بررسی آخرین وضعیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرکز استان قزوین، میزان توفیقات به دست آمده و حرکت در مسیر برنامه ها، انجام شده است و در کنار آن ملاقات‌ها و دیدار‌هایی با مسئولان محلی و منطقه‌ای و همچنین خیّران برای ساخت مسکن محرومان نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه فردا از هزار و ۳۰۰ واحد مسکن اقدام ملی در استان قزوین بازدید خواهد شد، افزود: علاوه بر واگذاری ششصدمین واحد مسکن محرومان، سه هزار و پانصدمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی هم فردا به صورت سمبلیک به ذینفعان اهدا خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ وام مسکن روستایی ۵۰ میلیون تومان بود، اما امسال از افزایش چشمگیری برخوردار خواهد شد.

وی افزود: از ۹۴۰ هزار واحد بررسی شده در شهر‌های کوچک و روستا‌های استان قزوین ۵۲۵ هزار واحد مقاوم سازی شده است و نزدیک به ۶۰ درصد مسکن روستایی استان قزوین و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر مقاوم سازی شده اند.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد تصریح کرد: بافت‌های فرسوده عمدتاً در مناطق شهری هستند و مالکان واحد‌های روستایی نیز با توافق صورت گرفته با بنیاد مسکن می‌توانند مسکن شان را نوسازی کنند.

وی افزود: مقاوم سازی مسکن فرسوده روستایی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت می‌گیرد، اما در کلان شهر‌ها بافت‌های فرسوده گسترده‌ای داریم که برای آن‌ها هیچگونه تدبیری نشده است و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی می‌تواند در این حوزه ورود کند.

نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت باید تدبیر جدی درباره نوسازی بافت فرسوده شهری داشته باشد، گفت: بافت‌های فرسوده، حاشیه نشینی در شهر‌ها و محله‌هایی که از آن‌ها به عنوان سکونتگاه‌های غیررسمی و غیرقانونی نامبرده می‌شود، در معرض خطر هستند و همانطور که در زابل، زاهدان، چابهار، مشهد، بندر امام خمینی (ره)، بندر ماهشهر و قم احیای بافت‌های فرسوده در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته است، این بنیاد می‌تواند بافت‌های فرسوده شهر‌ها را احیا کند.

وی با بیان اینکه ۸۴۱ روستا در استان قزوین وجود دارد که مردم در آن‌ها ساکن هستند، افزود: در ۶۹۱ روستای استان قزوین بالای ۲۰ نفر ساکن هستند و طرح هادی در ۴۰۵ روستای استان قزوین، به صورت صددرصد اجرا شده است و بر همین اساس، بازشدن معبرها، جدول کاری و مجموعه فعالیت‌های عمرانی از جمله اقدامات طرح هادی در روستا‌های استان محسوب می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد گفت: خوشبختانه در حال حاضر راه‌های روستایی کشور علیرغم تراکم بالای روستا‌ها و وسعت کشور، از وضعیت مطلوبی برخوردارند.

وی افزود: طرح اقدام ملی در اواخر دولت دوازدهم آغاز شده است و بنیاد مسکن موظف شده است طرح اقدام ملی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر ار مدیریت کند و هر کجا که زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی تحویل شده، احداث مسکن اقدام ملی آغاز شده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: کسانی که فاقد واحد مسکونی هستند، تأیید مدارک از سوی سامانه مسکن اقدام ملی، پس از واریز مبلغ ۴۰ میلیون تومان، شامل وام ۱۵۰ میلیون تومانی می‌شوند و پس از تکمیل آورده، مسکن ساخته شده و در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

وی افزود: ۵۸ هزار و ۱۱۰ جلد سند برای روستا‌ها و ۶ هزار و ۷۶۰ سند هم برای شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر صادر شده است.

حجت الاسلام و المسلمین روحانی نژاد تأکید کرد: خیران محترمی که می‌توانند بخشی از اموالشان را برای ساخت مسکن محرومین هزینه کنند با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تماس بگیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.