آلودگی رودخانه کرج، آن روی سکه قطعی‌ آب

مدیر آبفای کرج گفت: آلودگی آب رودخانه کرج، علت قطعی آب عظیمیه کرج بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، براساس گزارش شهروند خبرنگارمان مطلع شدیم که آب شرب منطقه عظیمیه کرج در یک روز به مدت هفت ساعت قطع شده است ابتدا گمان می رفت که علت این قطعی، قطعی برق باشد اما در پیگیری ماجرا به نقطه جالب توجهی رسیدیم.

مجیدی نسب، مدیر آبفای شهرستان کرج در این باره به خبرنگار ما گفت: درپی بی مسئولیتی یکی از شهروندان شاهد بروز آلودگی نفتی در رودخانه کرج بودیم که درنتیجه آن به ناچار تصفیه خانه شماره یک را بستیم و این مسئله باعث قطعی آب منطقه عظیمیه شد.

او افزود: هرچند میزان آلودگی در بهداشت آب تاثیری نداشت اما کیفیت آن را دستخوش تغییر و از حالت مطلوب خارج می کرد بنابراین نمی شد از آن استفاده کرد.

مجیدی نسب در خصوص منشا این آلودگی، گفت: معلوم نیست منشا این سوخت کجا بوده اما ممکن است توسط یکی از منازل یا رستوران هایی که از سوخت مشابه استفاده می کرده در رودخانه تخلیه شده باشد.

او با اشاره به قطعی آب درمنطقه کلاک بالا، افزود: قطعی برق باعث قطعی بهره کشی از چاه های آب می شود و از آن جا که آب شرب منطقه کلاک نیز توسط یک رشته چاه تامین می شود؛ قطعی برق، تامین آب شرب این منطقه را نیز با مشکل مواجه می کند.

مدیر آبفای شهرستان کرج در پاسخ به این که چرا مدت زمان قطعی آب از قطعی برق بیشتر است، گفت: پس از وصل شدن برق، آب از چاه خارج می شود اما به مدت زمان بیشتری برای پمپاژ شدن آن به سمت نقاط بالادست نیاز است.

او افزود: تلاش می کنیم که مشکل تامین برق چاه های آب را از طریق دستگاه دیزل برق حل کنیم.

انتهای پیام/د.خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرجی یال
۱۹:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۴۰۰
نکنه الانم داریم آب آلوده می خوریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟