دعوت بلینکن از رئیس رژیم صهیونیستی برای دیدار با بایدن در کاخ سفید

وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به سرزمین‌های اشغالی، از «رووین ریولین» برای سفر به واشنگتن و دیدار با رئیس‌جمهور این کشور دعوت کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، پس از ملاقات رووین ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، او از ریولین برای سفر به واشنگتن دعوت کرد.

مطابق بیانیه دفتر رئیس رژیم صهیونیستی، بلینکن از او برای ملاقات با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در کاخ سفید قبل از پایان دوره ریاست ریولین در ماه ژوئن، دعوت کرد.

ریولین این دعوت را پذیرفت، بنابراین او اولین مقام ارشد رژیم صهیونیستی خواهد بود که در خاک آمریکا با بایدن دیدار خواهد کرد.

در این دیدار بلینکن بار دیگر همبستگی آمریکا با رژیم صهیونیستی، تعهد خود به روابط دوجانبه را تکرار کرد. ریولین نیز قدردانی خود را از موضع آمریکا در حمایت از این رژیم در نبرد ۱۲ روزه در نوار غزه اعلام کرد.

چندی پیش در پی افزایش درگیری‌ها و نبرد بین رژیم صهیونیستی و حماس، علی‌رغم جنایات رژیم صهیونیستی، آمریکا حمایت کامل خود را از حملات این رژیم اعلام کرد و چندین بار مانع صدور بیانیه شورای امنیت در محکومیت رژیم صهیونیستی و برقراری آتش‌بس شد.

دو روز پیش، آنتونی بلینکن در پی افزایش درگیری‌ها در نوار غزه به خاورمیانه سفر کرد. او در کنفرانسی خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تعهد آمریکا را در حمایت از برقراری امنیت رژیم صهیونیستی اعلام کرد. وزیر خارجه آمریکا گفت: «حضور من شاهدی بر تعهد ما به امنیت اسرائیل، تلاش برای رفع بحران قدس، کرانه باختری و بازسازی غزه است.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار