بازدید معاون سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح انتقال آب سد طالقان به آبیک

معاون امور زیربنایی تولیدی و فنی سازمان برنامه و بودجه کشور از طرح خط انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرستان آبیک بازدید کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،حمید رضا عدل معاون امور زیربنایی، تولیدی و فنی سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه انتقال آب شرب از سد طالقان به شهرستان آبیک دیدن کرد و در این بازدید روند پیشرفت فیزیکی پروژه مورد ارزیابی قرار گرفت.

پروژه خط انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک به طول ۱۷.۵ کیلومتر تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای هزینه شده است.

با اختصاص به موقع ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز این طرح هم لازم دارد تا تکمیل شود.

در صورت تامین اعتبار این طرح مهم در تابستان افتتاح شده و جمعیتی بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر تا افق ۱۴۲۵ از آب شرب سالم و گوارا برخوردار خواهند شد.

ادامه این پروژه از سد طالقان به استان قزوین به طول ۳۰۰ کیلومتر با ۲ هزار میلیارد تومان در مرحله انتخاب گروه سرمایه گذاری است.

طرح مهم انتقال آب شرب از سد طالقان به استان، برای تامین آب شرب گوارای ۱۴ شهر و ۱۹۴ روستا از سال ۹۶ آغاز شده و با اعتباری بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان پس از انتخاب سرمایه گذار در سه سال آینده تکمیل خواهد شد.

با اجرای این طرح تامین آب لینک شمالی استان محقق شده و لینک جنوبی از سدبالاخانلو برای جمعیت ساکن در ۵ شهر و ۳۶ روستا تامین می‌شود.

با تکمیل طرح انتقال آب سد طالقان به استان قزوین آب شرب گوارا و استاندارد بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان تا ۲۵ سال آینده تامین خواهد. شد.

حمیدرضا عدل معاون سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن اعلام همکاری در تزریق اعتبار مورد نیاز تعهد شده است، گفت: امیدواریم مرحله اول پروژه تا شهرستان آبیک تا پایان دولت آماده بهره برداری شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.