فعالیت یازده حوزه علمیه در استان کرمانشاه

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه از فعالیت یازده حوزه علمیه در این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، صادق ایرانی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه گفت : ثبت نام سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه استان کرمانشاه از فروردین ماه ۱۴۰۰ در سامانه https://paziresh.ismc.ir آغاز شد.

او گفت : علاقمندان می‌توانند با تأیید کمیسیون آموزش، جذب و گزینش پذیرش شوند و در صورت نداشتن دسترسی به سامانه مذکور به مدارس علمیه رجوع کرده و اقدام به ثبت نام کنند.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه افزود: مراحل پذیرش در حوزه‌های علمیه پس از ثبت نام شامل آزمون کتبی، طی کردن روند جذب و گزینش و سپس مرحله میثاق است، کسانی که پس از یک هفته در مرحله میثاق تأیید شوند کد موقت دریافت کرده و وارد حوزه علمیه می‌شوند.

او با بیان اینکه داوطلبین باید پایه هشتم تحصیلی را با حداقل معدل ۱۶ گذرانده باشند تا بتوانند روند جذب و گزینش را طی کنند، افزود: استان کرمانشاه یازده حوزه علمیه شامل سه حوزه علمیه قرآنی، مشکات، سفیر و هشت حوزه علمیه بلندمدت دارد، در چهار مورد از این حوزه‌ها سطوح عالی تدریس می‌شود.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به روند برگزاری کلاس‌های حوزه در سال تحصیلی جاری گفت: برنامه‌های سال تحصیلی جاری در فضای مجازی پیگیری می‌شود، اما در مقاطعی که وضعیت این استان آبی یا زرد بود، کلاس‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شد.

او ادامه داد: حوزه‌های علمیه بر اساس برنامه‌ریزی تقویم آموزشی در حال برگزاری امتحانات هستند و در صورت بهتر شدن وضعیت کرونایی در پی واکسیناسیون علیه این ویروس، طرح تابستانی ۱۴۰۰ به عنوان طرح جبرانی برای رفع اشکالات سال تحصیلی برگزار می‌شود.

ایرانی گفت: اقدامات خاصی برای واکسیناسیون حوزویان انجام نشده و طبق برنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا واکسیناسیون برای آن‌ها انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار