تعهد طالبان به تأمین امنیت دیپلمات‌ها و امدادگران

طالبان متعهد شد محیطی ایمن را برای دیپلمات‌ها و امدادگران در افغانستان فراهم کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه استرالیا اعلام کرد سفارتخانه خود را در کابل به دلیل نگرانی‌های امنیتی خواهد بست، خبرگزاری‌های فرانسه اعلام کرد این گروه گفته است «محیطی ایمن» را برای دیپلمات‌ها و امدادگران در افغانستان فراهم خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، محمد نعیم، سخنگوی طالبان اعلام کرد: ما هیچ تهدید برای آن‌ها نخواهیم بود. ما محیطی ایمن را برای فعالیت آن‌ها فراهم می‌کنیم.

پیشتر «اسکات موریسون» وزیر خارجه استرالیا و «ماریس پین» وزیر دفاع این کشور در بیانیه مشترک اعلام کرده بودند که کانبرا تصمیم گرفته که تا ۳ روز آینده سفارت خود را در کابل تعطیل کند.

پس از آن، وزارت خارجه افغانستان در اعلامیه‌ای گفت که این وزارتخانه ضمن احترام به تصمیم کشور استرالیا، از حمایت‌ها و همکاری‌های همه‌جانبه استرالیا با مردم و دولت افغانستان در دو دهه گذشته قدردانی می‌کند.

وزارت خارجه افغانستان همچنین اعلام کرده بود: بر مبنای قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی و در چارچوب توافقات با دولت‌های دوست، دولت افغانستان خود را متعهد و مکلف به تأمین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و مصونیت کارکنان دیپلماتیکِ کشور‌های خارجی می‌داند.

گفتنی است اظهارات طالبان در حالی بیان می‌شود که دولت آمریکا نیز تلاش دارد تا نیرو‌های خود را تا ضرب الاجل ۱۱ سپتامبر از آمریکا خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.