در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تردد عادی کامیون ها در مرز افغانستان/ جزئیات آتش سوزی در گمرک ابونصر فراهی

یک مقام مسئول گفت: آتش در گمرک ابونصر فراهی هم اکنون خاموش شده است و تردد کامیون‌ها طبق روال انجام می‌شود.

جواد هدایتی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری در گفت و گو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی در مرز ایران و افغانستان در گمرک شیخ ابونصر فراهی در استان فراهی گفت: صبح امروز یک دستگاه تانکر حامل مواد سوختی دچار حریق شد که خوشبختانه آتش‌سوزی به سایر تانکر‌ها سرایت نکرده است.

او با بیان اینکه این حادثه در خاک افغانستان و در فاصله ۱۰ کیلومتری با مرز ماهی‌رود ایران رخ داده است، گفت: این تانکر حامل سوخت هنگام تخلیه دچار حریق شده و خوشبختانه در این حادثه هیچ کامیونی دچار حادثه نشد.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی سازمان راهداری بیان کرد: این یک دستگاه تانکری که دچار حریق شده مربوط به ناوگان ایران نیست و از ناوگان افغانستان است، از آنجایی که این حادثه در محوطه بسیار بزرگی رخ داده، گمرک دچار حریق گسترده نشده است.

او با بیان اینکه از آنجایی که طرف افغانستانی امکانات چندانی در آن منطقه ندارند، تقاضا برای همکاری در مهار آتش و اعزام خودرو از کشور ما انجام شد تا پس از صدور مجوز به طرف مقابل برای اطفای حریق کمک کنیم، اضافه کرد: البته حریق چندان بزرگ نبود و خوشبختانه تلفاتی هم نداشتیم.

هدایتی با بیان اینکه در خصوص روند فعالیت گمرک ماهی‌رود خراسان جنوبی گفت: با وجود آتش سوزی و اینکه این حادثه در مسیر اصلی تردد کامیون‌های تجاری نبود روند فعالیت تجاری نیز در این مرز متوقف نشد.

هدایتی با اشاره به اینکه بسیاری از محموله‌های که از این پایانه جا به جا می‌شوند، مواد سوختی و فرآورده‌های نفتی بوده است، بنابراین وقوع چنین حوادثی در پایانه مرز افغانستان ممکن است، رخ دهد؛ افزود: با توجه به آنکه امکان تخلیه و بارگیری به صورت استاندارد وجود ندارد، بنابراین ممکن است چنین اتفاقاتی رخ دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمل ونقل ، کامیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار