تاکید شاه محمود قریشی بر حمایت از روی کار آمدن یک حکومت همه‌شمول در افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان از روی کار آمدن یک حکومت همه‌شمول در افغانستان حمایت کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خامه نیوز، شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان می‌گوید، اسلام‌آباد از روی کار آمدن یک حکومت همه‌شمول در افغانستان حمایت می‌کند که در آن همه اقشار این کشور حضور داشته باشند.

وی در مصاحبه با بخش اردوی صدای آمریکا گفته است که تامین صلح و ثبات در افغانستان وابسته به مشارکت ملی در این روند است و تمام جوانب باید در آن دخیل باشند.

او بیان داشته که پاکستان همواره به این تلاش بوده تا تمام جوانب درگیر در قضیه افغانستان را به برقراری صلح در این کشور ترغیب کند، اما وی علاوه کرده که افغانستان یک کشور مستقل است و آن‌ها خودشان باید تصمیم بگیرند.

آقای قریشی تاکید کرده است که شهروندان افغانستان خود باید در مورد آینده شان تصمیم بگیرند که چگونه حکومت، قانون اساسی و مصالحه ملی می‌خواهند.

به گفته وزیر امور خارجه پاکستان، آینده سیاسی افغانستان وابسته به اراده مردم این کشور و جوانب دخیل در قضایای آن است.

وی همچنان تصریح کرده که اسلام‌آباد به دنبال مداخله در امور داخلی افغانستان نیست، اما اگر کابل خواهان کمک پاکستان باشد، کشورش آماده هر نوع همکاری است.

این در حال است که پیش از این رئیس‌جمهور غنی گفته بود که پاکستان باید میان دوستی و دشمنی با افغانستان یکی را انتخاب کند.

آقای هشدار داده بود که اگر اسلام‌آباد نیت دوستی با افغانستان را نداشته باشد، در آن صورت دسترسی این کشور به آسیایی میانه قطع خواهد شد.

از سوی‌هم حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور نیز گفته بود که پاکستان در حال توسعه جغرافیای خود در افغانستان است.

وی تاکید کرده بود که اسلام‌آباد با حمایت از یک گروه قدرت طلب در کشور، به دنبال گسترش قلمرو خود در افغانستان است.

همچنان امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری چند روز پیش در برگه توییتر خود نوشته بود که پاکستان، آمونیم نایتریت استفاده شده در انفجار‌ها در افغانستان را فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.