پیش‌بینی باد شدید و بارش تگرگ در البرز

مدیرکل هواشناسی البرز گفت: وزش باد شدید، به همراه تگرگ و رعد و برق طی ۲ روز آینده در مناطق مختلف البرز پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،آرش بهاروند احمدی،  مدیرکل هواشناسی البرزگفت : تحلیل آخرین الگوهای پیشیابی حاکی از گذر امواج ناپایدار و فعالیت سامانه تندری در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن، بعضی ساعات رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و لحظه ای و گرد و خاک و تگرگ مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی البرز افزود: بیشترین اثرات این بارش ها در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان البرز بوده که اتخاذ تدابیر پیشگیرانه در بخش های مختلف از جمله کشاورزی ، سازه های عمرانی و پیشگیری از حوادث انسانی ضروری است.

بهاروندگفت: آب گرفتگی موقت معابر شهری و اختلال در تردد جاده ای ، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ و رانش لایه های سطحی در ارتفاعات و جاده های کوهستانی، آسیب به محصولات کشاورزی و باغی از پیامدهای این وضعیت جوی است.

مدیرکل هواشناسی البرز افزود: براین اساس توصیه می شود که مردم از توقف در کنار رودخانه ها و مسیل های فصلی و نیز دامنه کوه ها خودداری کنند.

او گفت: همچنین محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره،تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید و لحظه ای، پرهیز کوهنوردان با توجه به شرایط جوی از صعود به ارتفاعات و قلل البرز مرکزی از نکات حایز اهمیت است.

مدیرکل هواشناسی البرز افزود: با توجه به رخداد رعد و برق مردم از توقف در مجاورت درختان تک و بلند، تپه ها، تیرک ها، دکل های فلزی ، فنس ها، لوله های فلزی آب، مناطق و فضاهای باز و رودخانه ها برای جلوگیری از برق گرفتگی خودداری کنند.

بهاروند  گفت : تمهیدات لازم به جهت خسارات حاصل از بارش تگرگ برای محصولات باغی و کشاورزی ضروری است.

انتهای پیام/ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.