در ۲۴ می ۱۹۶۲ رخ داد:

فضانورد اسکات کارپنتر، دومین آمریکایی که به دور زمین چرخید

پنجاه و نه سال پیش در چنین روزی یکی از فضانوردان ناسا توانست دور زمین بچرخد و دومین فرد آمریکایی شد که این کار را انجام داده بود.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپیس؛ در ۲۴ می ۱۹۶۲  اسکات کارپنتر، یکی از فضانوردان ناسا، چهارمین آمریکایی شد که به فضا رفت و دومین آمریکایی بود که به دور زمین چرخید. او یکی از هفت فضانورد اول انتخاب شده توسط ناسا بود. کارپنتر یکی از اولین گروه فضانوردان ناسا در ماموریت Mercury Seven نیز بود. این برنامه پروازی اولین برنامه پرواز فضایی ناسا برای فرستادن انسان به فضا بود که با هدف اینکه بفهمند آیا انسان‌ها می‌توانند چند بار در یک زمان در فضا کار کنند یا خیر، انجام شد.


بیشتر بخوانید


کارپنتر و فرودی اشتباه

کارپنتر همچنین خلبان پشتیبان جان گلن بود که اولین بار سه ماه زودتر از او به دور زمین چرخید. این اسکات بود که در آن پرواز معروف گفت "Godspeed، John Glenn". این دو فضانورد مأموریت‌های بسیار مشابهی داشتند، اگرچه وظایف کارپنتر بیشتر شامل آزمایش‌های علمی بود، اما هر دوی آن‌ها با موشک‌های Mercury-Atlas از همان سکوی پرتاب در کیپ کاناورال به فضا فرستاده شدند و هر دو در کمتر از ۵ ساعت سه بار دور زمین چرخیدند. اما یک تفاوت بزرگ بین این دو مأموریت وجود داشت و آن هم دقت در فرود آن‌ها بود.

گلن رکورد فرود خود را در حدود ۵۰ مایلی سکوی پرتاب ثبت کرد، اما فرود کارپنتر با فاصله بیش از ۲۵۰ مایل از سکوی پرتاب بود. او هنگام فرود بیش از یک ساعت در اقیانوس‌ها چرخید و این در حالی بود که تیم‌های امدادی سعی در پیدا کردن او در منطقه دیگری از اقیانوس داشتند. برخی از مقامات ناسا گفتند که کارپنتر دچار حواس پرتی شده و آماده سازی فرود خود را دیر آغاز کرده بود. کارپنتر، اما اعتراف کرد که مرتکب اشتباهاتی شده و همچنین تا حدودی علت این اشتباه را کنترل مشکلات فضاپیما می‌دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار