کشته و زخمی شدن بیش از ۲۰۰ عضو طالبان

بر اثر عملیات‌های شبانه روز گذشته نظامیان افغان ۱۴۰ نفر از اعضای طالبان کشته و ۷۵ نفر از آن‌ها زخمی شدند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع افغانستان امروز اعلام کرد: عملیات نظامیان افغان در استان‌های ننگرهار، زابل، قندهار، هرات، بادغیس، بلخ، فاریاب، جوزجان، سرپل، هلمند، بغلان، کاپیسا و کابل اجرا شد که براثر آن صد و چهل عضو طالبان کشته و هفتاد و پنج نفر از آن‌ها زخمی شدند.

همچنین در این عملیات صد و بیست و یک حلقه مین کار گذاشته شده در مناطق مختلف افغانستان کشف وخنثی شد.

خبر دیگر اینکه فرماندهی ارتش در شمال افغانستان امروز اعلام کرد: حنظله مشهور به «مخلص» یکی از سرکردگان مهم طالبان به همراه هفت عضو این گروه در حمله نظامیان افغان در شهرستان «فیض آباد» استان جوزجان کشته شد.

همچنین فرماندهی ارتش در غرب افغانستان از کشته شدن دو مین گذار طالبان و زخمی شدن سه نفر ازآن‌ها براثر انفجار زودهنگام مین در شهرستان «جوند» استان بادغیس خبرداد.

وزارت دفاع افغانستان هم امروز اعلام کرد: هشت نظامی افغان در عملیات نیرو‌های کماندوی ارتش در شهرستان «بغلان جدید» استان بغلان از زندان طالبان آزاد شدند.

افراد آزاد شده از زندان طالبان نیرو‌های ارتش، پلیس و امنیت ملی افغانستان هستند.

«نیک محمد نظری» سخنگوی استانداری بدخشان نیز امروز گفت: طالبان به صورت گسترده و همزمان به شش شهرستان استان بدخشان حمله کردند، اما این حملات با مقاومت نظامیان افغان دفع شد.

همزمان با تشدید جنگ و درگیری در افغانستان، شماری از شهرستان‌های این کشور نیز در معرض سقوط به دست طالبان قرار گرفته است به گونه که در دو هفته اخیر چهار شهرستان این کشور از جمله دو شهرستان در استان وردک به دست طالبان سقوط کرد. دولت افغانستان، سقوط برخی شهرستان‌های این کشور را تحت عنوان «عقب نشینی تاکتیکی» یاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار