تجلیل از تلاشگران و فعالان برتر حوزه معادن در مهاباد

آیین قدردانی از معدن کاران جنوب آذربایجان غربی به مناسبت روز معدن به میزبانی شهرستان مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، صبح امروز آیین قدردانی از معدن کاران جنوب آذربایجان غربی به مناسبت روز معدن با حضور بابایی مدیر کل سازمان صمت آذربایجان غربی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مهاباد و جمعی از مسئولان شهرستان برگزار شد.

فرماندار مهاباد در این مراسم ضمن گرامیداشت روز معدن گفت: از مجموع ۷۶ معدن ثبت شده در مهاباد حدود ۳۶ معدن هم اکنون فعال بوده و مابقی به دلایل مختلف راکد است.

عارف خدرلو اضافه کرد: علت غیرفعال بودن معادن ثبت شده شهرستان باید در اسرع وقت پیگیری و نسبت به رفع و فعال شدن دوباره آن‌ها اقدام کرد.

او با بیان اینکه مهاباد جزء پتانسیل‌های مهم شمال غرب کشور در حوزه معادن است، اظهار داشت: با توجه به شعار انتخاب شده برای سال جاری رفع موانع استخراج معادن و راه اندازی آن‌ها در دستور کار قرار دارد تا سرمایه گذاران از منطقه ما خارج نشوند.

خدرلو تصریح کرد: دولت همواره در کنار سرمایه گذاران بود و با حمایت از بخش خصوصی به فکر افزایش تولید ملی و اشتغالزایی و توسعه است.


بیشتر بخوانید


غلامرضا بابایی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی نیز در این مراسم بیان کرد: فعالان حوزه معادن باید در توسعه منطقه‌ای سهم داشته و جوامع محلی نیز اثربخشی وجود معادن فعال را در مناطق خود احساس کنند.

بابایی ادامه داد: شرایط اقتصادی حاکم بر فضای جامعه باعث شده بهره برداری از معادن تا محصول نهایی در سطح شهرستان انجام شود تا ضمن حداکثر شدن ارزش افزوده محصول زمینه اشتغال برای بیکاران منطقه فراهم و نیروی مازاد بخش کشاورزی منطقه نیز جذب شود.

او با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی معدن داران گفت: شاخص‌های توسعه‌ای و رفع محرومیت باید در کنار حفظ محیط زیست بوده و قوانین حاکم بر نحوه فعالیت معادن نیز به طور کامل اجرا شود.

بابایی همچنین از ایجاد شهرک‌های سنگ در سطح شهرستان‌ها نیز استقبال کرد و افزود: سرمایه گذارانی که خواهان راه اندازی شهرک سنگ در شهر‌هایی که پتانسیل استخراج و فرآوری بالایی دارند، مورد حمایت کامل این سازمان بوده و تسهیلات ویژه همراه با خدمات رفاهی به آنان تعلق خواهد گرفت.

در پایان این مراسم از ۱۸ معدن دار فعال و موفق جنوب آذربایجان غربی به مناسبت روز معدن با اهدای لوح قدردانی شد.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.