جریمه ۲۱۷ میلیارد تومانی برای کلاهبردار ماکویی

وعده واهی به افراد برای پول دار شدن و درآمد بالا، فردی را روانه زندان کرد.

احمدعلی خادم عرب‌باغی دادستان عمومی و انقلاب ماکو در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه گفت: فردی با مشخصات معلوم (ع. ر) و با سوء استفاده از آگاهی نداشتن افراد، عموما با وضعیت مالی ضعیف و با امیدوار نمودن آن‌ها به درآمد ماهیانه بالا، شهروندان را برای ایجاد شرکت تجاری ترغیب می کرد دستگیر و به اتهام فرار مالیاتی روانه زندان شد.

دادستان ماکو افزود: این فرد با سو استفاده از عدم آگاهی شهروندان، از کارت‌های بازرگانی آن‌ها در امر تجارت استفاده می‌کرد که به علت فرار مالیاتی علاوه بر تحمل یک سال حبس؛ به پرداخت ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی درجه شش، و ۲۱۷ میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۵۰۵ هزار و ۳۹۶ تومان اصل مالیات و جرایم آن در حق صندوق دولت محکوم شده است.

خادم عرب باغی از شهروندان خواست شخصا با کارت‌های بازرگانی خود اقدام به فعالیت تجاری نموده و از قرار دادن کارت‌های بازرگانی و پیله وری خود در اختیار اشخاص متفرقه برای تجارت و فعالیت اقتصادی خودداری نمایند چرا که مالیات وارده بر کارت‌های بازرگانی فقط به صاحبان کارت‌ها تعلق خواهد گرفت که این کار مشکلات زیادی را به شهروندان به وجود می‌آورد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.