۱۸ واحد تهیه و توزیع مواد غذایی در بوشهر مهروموم شد

رئیس مرکز بهداشت بوشهر گفت: ۱۸ واحد صنفی از جمله ساندویچی، قهوه‌خانه، آش فروشی، قنادی، کافه و نانوایی به علت رعایت نکردن اصول بهداشت کرونایی مهروموم شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسن فخرایی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر بیان کرد: پس از تغییر وضعیت کرونایی این شهرستان از قرمز به نارنجی و فعال شدن گروه شغلی ۱ و ۲، نظارت بر واحدهای صنفی افزایش یافت و در اردیبهشت از سه هزار و ۳۰۰ واحد صنفی تهیه و توزیع مواد غذایی بازدید شد.

او ادامه داد: ۲۲ گروه بازرسی بر روند اجرای دقیق شیوه‌نامه‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر لزوم استفاده شاغلان در واحدهای صنفی و ارباب‌رجوع از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، و گندزدایی محیط کار، نظارت کردند که بازرسی‌ها منجر به مهروموم شدن ۱۸ واحد صنفی از جمله ساندویچی، قهوه‌خانه، آش فروشی، قنادی، کافه و نانوایی و ارجاع ۵۱ صنف متخلف به مراجع قضائی شد.


بیشتر بخوانید


رئیس مرکز بهداشت شهرستان بوشهر افزود: با توجه به قرار گرفتن شهرستان در وضعیت نارنجی، متصدیان مشاغل گروه شغلی ۳ و ۴ همچنان باید تابع مقررات مربوط به محدودیت‌های این گروه‌های شغلی باشند و مشاغل گروه شغلی ۱ و ۲ نیز باید علاوه بر رعایت مقررات بهداشتی، به شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به ویژه استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین شستشوی صحیح دست‌ها پایبند باشند.

فخرایی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف با سامانه شکایات مردمی وزارت بهداشت با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.