هشدار بانک مرکزی آمریکا از گسترش ارزهای دیجیتال

نهادهای نظارتی ایالات متحده آمریکا به دنبال وضع قوانین سنگین‌تری برای دریافت مالیات از دارندگان رمز ارزها هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، دوروز پیش شدت سقوط ارز‌های دیجیتال را افزایش داد و گفت آن‌ها خطراتی برای ثبات مالی این کشور دارند.

در همین حال، وزارت خزانه داری آمریکا نگرانی‌های خود را مبنی بر اینکه افراد ثروتمند می‌توانند از این بخش برای عدم پرداخت مالیات استفاده کنند، اعلام کرد باید انتقال دارایی‌های رمزنگاری شده بزرگ به مقامات گزارش شود. اعلامیه‌های پشت سر هم در یک هفته گذشته نشان داد که بیت کوین، محبوب‌ترین ارز دیجیتال بوده که سقوط وحشتناکی را در چند روز گذشته تجربه کرده است و چهارشنبه پس از اعلام محدودیت‌های جدید چین این سقوط ۳۰ ٪ بالا یافت.

هشدار بانک مرکزی آمریکا از گسترش ارزهای دیجیتال

رئیس فدرال رزرو ایالات متحده ضمن برجسته کردن مزایای بالقوه پیشرفت در فناوری مالی، گفت که ارز‌های دیجیتال، سکه‌های ثابت و سایر نوآوری‌ها  ممکن است خطرات احتمالی را برای کاربران و سیستم مالی گسترده‌تر به همراه داشته باشد." با پیشرفت این فناوری، "توجه ما باید به چارچوب نظارتی مناسب نیز جلب شود؛ که شامل توجه به مبتکران پرداخت خصوصی است که در حال حاضر در مقررات نظارتی سنتی اعمال شده در بانک‌ها، شرکت‌های سرمایه گذاری و سایر واسطه‌های مالی نیستند." 

اظهارات پاول جدی بودن دولت فدرال را در محاسبه ارزش بازار‌های ارزی غیر سنتی مانند بیت کوین نشان داد، به خصوص این که به دنبال توسعه نسخه دیجیتالی دلار آمریکا، این ارز(بیت کوین) ذخیره جهان است. بانک فدرال و خزانه داری ارز‌های دیجیتال را که هم اکنون حدود ۲ تریلیون دلار سرمایه در بازار دارند، بیشتر شبیه هنر، طلا یا سایر دارایی‌های بسیار سودآور می‌دانند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
باران
۰۹:۴۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
درحال حاضر ه همین ارز دیجیتالی داره خط تولید کشورمون و فلج میکنه بوسیله قطع های برق

تو هر محله ایی از شهر ها حداقل یک دستگاه استخراج ارز وجود داره ولی هیچ سازمانی ب طور جدی وارد نمیشه
تو اپارتمانی صدای عجیبی موجب سردرد اهالی ش شده حتی خواب از شون گرفته اهالی ش میگن یکی از همسایه ها ک سابقه هم داشته احتمال زیاد دستگاه استخراج ارز ب کار اداخته تو خونه ش این بار صداشو ب طرزی خفه کرده است
آخرین اخبار