موسوی:

مشکل تامین خوراک پتروشیمی‌ها در فارس با حل اختلاف درونی نمایندگان رفع می‌شود

رئیس کل دادگستری فارس گفت: مشکلات تامین خوراک پتروشیمی‌ها در کشور مشکل مشترکی است و اگر تاکنون این مشکل در فارس برطرف نشده است نشان دهنده این است که هنوز مشکلات درونی نمایندگان مجلس برطرف نشده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی در کارگروه تخصصی نفت و گاز و پتروشیمی استان فارسف گفت: مشکلات تامین خوراک در کشور مشکل مشترکی است و اگر تاکنون این مشکل در استان فارس برطرف نشده است نشان دهنده این است که هنوز مشکلات درونی نمایندگان مجلس برطرف نشده است.

او افزود: برخی از مشکلاتی که در روند فعالیت های صنعتی پتروشیمی ها به علت عدم آگاهی دستگاه های نظارتی است از این رو انتظار این است که با حضور مسئولان و مدیران دستگاه های نظارتی میتوان این مشکلات را برطرف کرد.

موسوی بیان کرد: انتظار از استان فارس در حوزه پتروشیمی بسیار بالا است و باید براساس ظرفیت های که در استان فارس وجود دارد نسبت به محقق کردن این ظرفیت ها اقدام شود.

رئیس کل دادگستری فارس همچنینی نوید برطرف شدن بخش قابل توجه ای از مشکلات یکی از واحد‌های تولید کننده صنعتی پتروشیمی در استان را داد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی هم با بیان اینکه این شرکت ۱۷۵ میلیون مترمکعب گاز تولید می‌کند که معادل ۲۲ درصد گاز ایران است و بخش زیادی از آن در فارس تولید می‌شود، گفت: روی مایعات گازی در فارس خیلی سرمایه‌گذاری نشده است.

سید ابوالحسن محمدی تاکید کرد: در این جلسات باید دانشگاهیان و صنعتگران نیز دعوت شوند و از نظرات آن‌ها نیز استفاده شود.

او اظهار کرد: دانشگاه‌های فارس در حوزه نفت و گاز آموزش می‌دهند، اما ما کارگاه آموزشی مهارتی در این حوزه در فارس نداریم و آموزش مهارت مغفول مانده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد: قوانین دولتی در این شرایط تحریم جلوی سرعت کار‌ها را گرفته و لازم است قوانین مطابق با شرایط تحریم شود.

محمدی همچنین با اشاره به تولید حدود ۲ میلیون بشکه نفت در سروستان، گفت: به زودی میدان خشت در کازرون افتتاح می‌شود که توان تولید ۲۰ میلیون بشکه نفت را دارد.

او با بیان اینکه در حوزه تقویت فشار گاز پروژه‌هایی بسیار بزرگی در این شرکت در حال اجرا است، گفت: اگر این ایستگاه‌های تقویت گاز ایجاد نشود سالانه ۹۹ میلیون مترمکعب گاز از دست می‌دهیم که معادل ۷۰۰ هزار بشکه نفت است.

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز زاگرس جنوبی، با ایجاد این ایستگاه‌های تقویت فشار از هدر رفت این ۹۹ میلیون مترمکعب جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار