بلینکن: یافتن راه‌حلی برای بحران یمن از اولویت‌های آمریکا است

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد یکی از اولویت‌های اصلی دولت فعلی واشنگتن یافتن راه‌حلی برای بحران یمن است.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه آمریکا مدعی شد یافتن راهکاری پایدار برای پایان دادن به بحران یمن از اولویت‌های دولت جو بایدن است.

آنتونی بلینکن امروز شنبه در بیانیه‌ای به‌مناسبت سی‌ویکمین سالگرد تحقق وحدت ملی در یمن، از عزم راسخ دولت آمریکا برای حل بحران یمن گفت و مدعی شد یافتن یک راه‌حل جامع و پایدار برای درگیری‌ها در یمن از اولویت‌های آمریکا است.

وزیر خارجه آمریکا، که ظاهرا فراموش کرده کشورش از بانیان اصلی بحران کنونی یمن است، همچنین مدعی شد: واشنگتن مشتاق ادامه ارتباط با طرف یمنی و سایر شرکا برای دستیابی به صلح در این کشور است.

بلینکن در این بیانیه گفت: واشنگتن از تعهدات دائمی دولت یمن برای حرکت به سمت صلح قدردانی می‌کند. یافتن یک راه‌حل جامع برای این منازعه در صدر اولویت‌های ما قرار دارد.

وی همچنین مدعی شد: من به‌دنبال برقراری ارتباط بین دو کشور و دیگر شرکا به منظور برقراری صلح هستم و تعهد خود را برای کمک به تأمین آینده مرفه برای همه یمنی‌ها تأیید می‌کنم. 

جنگ و بحرانی که بلینکن و دولت متبوعش به‌دنبال راه‌حلی برای آن هستند، عمر بیش از شش ساله خود را مرهون کمک‌های نظامی و اطلاعاتی مستقیم آمریکا به نائبان منطقه‌ای خود یعنی امارات و عربستان است. بنا بر آمارهای سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه، جنگ یمن یکی از بی‌سابقه‌ترین و فاجعه‌بارترین بحران‌های انسانی را در تاریخ رقم زده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار