آزمایش برنامه Assist Clean تویوتا برای مطابقت ۱۰۰ درصدی با برق تجدیدپذیر

شرکت تویوتا برنامه Assist Clean را برای مطابقت ۱۰۰ درصدی با برق تجدیدپذیر برای دارندگان خودرو‌های Prius Prime و RAV 4 Prime آزمایش می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از انگجت، شرکت تویوتا ابتکار جدیدی را تحت عنوان Clean Assist Program خرج کرده که به صاحبان خودرو‌های Prius Prime و RAV۴ Prime در کالیفرنیا این امکان را می‌دهد که ۱۰۰ درصد فعالیت شارژ خود را با برق تجدیدپذیر مطابقت دهند.

همانطور که تویوتا توضیح داده، اتصال خودرو به معنای دریافت انرژی از شبکه است و گرچه شبکه مقداری انرژی از نیروگاه‌های خورشیدی و بادی می‌گیرد، اما هنوز هم بیشتر انرژی را از ذغال سنگ و سایر منابع مبتنی بر سوخت فسیلی دریافت می‌کند. برنامه Assist Clean راهی به افراد می‌دهد تا مصرف برق خود را از خانه، محل کار یا هرجای دیگری تامین کنند.

مشارکت مالکان خودرو‌های Prius Prime و RAV۴ Prime برای ابتکار عمل ضروری نخواهد بود، اما آن‌ها باید از طریق برنامه تویوتا شرکت کنند. دلیل آن هم این است که خودروساز از این برنامه برای ردیابی میزان مصرف برق شرکت کنندگان در هنگام شارژ استفاده خواهد کرد، بنابراین می‌تواند مقدار معادل انرژی تجدیدپذیر را تولید یا خریداری کند. این REC‌ها (Renewable Energy Certificates یا گواهینامه‌های انرژی تجدید پذیر) بخشی از یک برنامه EPA است و گواهی می‌دهد که یک وسیله نقلیه با استفاده از انرژی تجدید پذیر شارژ می‌شود.

آزمایش برنامه Assist Clean تویوتا برای مطابقت ۱۰۰ درصدی با برق تجدیدپذیر

کاربرد برنامه Clean Assist شرکت تویوتا

تویوتا شواهدی مبنی بر مطابقت فعالیت شارژ با برق بدون کربن را به هیئت منابع هوایی کالیفرنیا ارسال می‌کند. سپس درآمد حاصله برای ترویج برق رسانی خودرو و خرید REC‌های بیشتر صرف خواهد شد. هدف برنامه Clean Assist این است که "تولید گاز‌های گلخانه‌ای حمل و نقل در کالیفرنیا را، با استفاده از برق تجدیدپذیر برای شارژ خودرو‌های برقی کاهش دهد. "

در حالی که این برنامه برای مالک هیچ هزینه‌ای ندارد، آن‌ها به هر دلیلی می‌توانند در هر زمان که بخواهند از آن انصراف دهند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار