افزایش ۴.۴ درصدی طلاق در گنبدکاووس

رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس از افزایش ۴.۴ درصدی طلاق در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، جلیل گلدی امانزاده، رییس اداره ثبت احوال گنبدکاووس در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی، از ثبت ۷۷۸ طلاق طی سال گذشته در گنبدکاووس خبر داد و افزود: میزان طلاق رخ داده پارسال در مقایسه با سال قبل آن ۴.۴ درصد افزایش و آمار ازدواج پارسال درمقایسه با سال ۹۸ نیز ۶ دهم درصد افزایش داشته است.

امانزاده به افزایش سن ازدواج در گنبدکاووس نیز اشاره کرد و گفت: درسال ۹۹ میانگین سن زوج ۳۵.۸ سال و سن زوجه ۳۱/۶ سال بوده که نسبت به یک دهه قبل روند افزایشی به خود گرفته است.

او با ارائه آماری از ثبت وقایع حیاتی چهارگانه این شهرستان درسال ۹۹ گفت: پارسال ۶ هزار و ۶۷۵ ولادت ثبت شد که ۵.۶ درصد نسبت به سال قبل آن کاهش داشت، ضمن اینکه در فروردین امسال نیز ۵۵۲ ولادت در گنبدکاووس ثبت شد که ۳.۲ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به افزایش سن ازدواج و تاثیر آن بر سخت شدن باروری و فرزند آوری، گفت: فاصله پنج تا ۶ سال از زمان ازدواج تا فرزندآوری، فاصله زیاد بین فرزندان و تمایل بیشتر زوج‌ها به تک فرزندی و همچنین کاهش آمار ازدواج‌ها و افزایش طلاق‌ها از آسیب‌های جدی حوزه جمعیت و کاهش نرخ رشد آن است.

انتهای پیام/ف/م

برچسب ها: طلاق ، ثبت احوال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.