سهامداران بورس آذربایجان غربی همچنان در صف فروش

فروشندگان سهام ۷۸ درصد از سهم معاملات تالار بورس استان آذربایجان غربی را به خود اختصاص دادند.

وحید جوادی مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار کرد: در هفته گذشته فروشندگان سهام ۷۸ درصد از سهم معاملات تالار بورس استان را به خود اختصاص دادند. به طوری که در آخرین هفته اردیبهشت ماه  تعداد ۲۹ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۵۲۰ برگ اوراق اسناد خزانه اسلامی، سهم و حق تقدم از سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به ارزش افزون بر  ۳۲۳ میلیارد و  ۴۱ میلیون ریال در بورس منطقه‌ای آذربایجان غربی مورد معامله قرار گرفت، که ۲۲ درصد آن مربوط به خرید و بقیه آن فروش بوده است.

او افزود: در طول هفته گذشته در تالار بورس استان  ۱۲ کارگزار از ۱۷ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق تقدم ۱۲۱ شرکت را معامله کردند که تالار اختصاصی شرکت کارگزاری سرمایه و دانش بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۲۵ درصد به خود اختصاص داد.

مدیر بورس استان ادامه داد: اختصاص ۱۶ درصد از معاملات بورس منطقه‌ای استان به اوراق اسناد خزانه اسلامی نکته قابل توجه در معاملات هفته گذشته تالار بورس آذربایجان غربی بود که  رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای را به خود اختصاص داد.

جوادی گفت: شاخص کل بازار بورس نیز در هفته گذشته با ۲۹ هزار  و ۱۵۶ واحد کاهش در مقایسه با هفته قبل به رقم یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۸۴۴ واحد و همچنین شاخص کل بازار فرابورس نیز با ۲۹۹ واحد افزایش نسبت به هفته قبل، به رقم ۱۷ هزار و ۷۹۱ واحد رسید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.