بارگیری محموله‌های بزرگ ترافیکی در بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از بارگیری بیش از ۲۰ محموله ترافیکی از ابتدای امسال تاکنون در مجتمع بندری امام خمینی (ره) خبر داد.

عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: به دنبال بارگیری بیش از ۲۰ نگله ویژه (محموله ترافیکی) از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون در بندر امام خمینی (ره)، توانمندی این مجتمع بزرگ بندری در تخلیه و بارگیری کالا‌های ترافیکی و جلب رضایت مشتریان به اثبات رسید.

او افزود: نگله‌های ویژه به عنوان شکلی از محموله‌های ترافیکی، از جمله کالا‌های ویژه هستند که در شرایط و با بهره‌گیری از تجهیزات خاص، تخلیه و بارگیری می‌شوند و مجتمع بندری امام خمینی (ره) با برخورداری از امکانات و تجهیزات لازم موفق به بارگیری ۲۱ نگله ویژه از ۱۲ فروند شناور شده است.

دریس بیان داشت: ۳ نگله از این تعداد مذکور به طول‌های ۳۰، ۳۵ و ۴۵ متر و عرض‌های ۵/۴، ۵/۴ و ۷ متر از بزرگترین ابعاد برخوردار بودند که تحت شرایط ایمن و با اتکا بر توان و مهارت نیرو‌های عملیاتی تخلیه و از مبدأ صنایع داخلی در استان جهت حمل و نقل ساحلی به مقصد کنگان ارسال شدند.

این مقام مسئول تصریح کرد: توانمندی تجهیزاتی، اسکله‌های مناسب و نیرو‌های عملیاتی مجرب و کارآزموده از مهم‌ترین شرایط لازم برای تخلیه و بارگیری و حمل این نوع کالا‌ها محسوب می‌شود که این مجتمع بزرگ بندری زمینه را برای جابجایی ایمن و سریع آن‌ها فراهم ساخته است.

منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره) طی سال‌های قبل نیز موفق شده است نگله‌ ویژه ۱۱۵ تنی با ۲۰ متر ارتفاع به عنوان بلندترین نگله‌ سنگین را در شرایط ایمن تخلیه کند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.