پایان بررسی صلاحیت داوطلبین شورا‌های اسلامی روستا‌های مشهد

بررسی صلاحیت داوطلبین در هیئت‌های اجرایی مشهد بخش مرکزی، رضویه و احمد آباد به موجب ماده ۵۱ قانون انتخابات شورا‌های اسلامی روستاها به اتمام رسید.

سید علی بامشکی رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مشهد  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: کار بررسی صلاحیت‌ها در جلسات هیئت نظارت مشهد و توابع در ۱۴ روز گذشته انجام و  ۳۱ اردیبهشت نتیجه به بخشداری‌های مربوطه اعلام شد، تا به داوطلبین اعلام شود.

او افزود: معترضین رد صلاحیت شده می‌توانند به موجب ماده ۵۳ و۵۴ از ۳ خرداد طی ۴ روز اعتراض خود را همراه با مستنداتی که در تایید صلاحیت آنان کمک می‌کند به هیئت نظارت بخش مربوطه یا هیئت نظارت شهرستان مستقر در فرمانداری مشهد تسلیم نمایند و این هیئت به موجب ماده ۵۴ و ۵۵ طی ۱۰ روز به اعتراض آنان رسیدگی و نظر قطعی و نهایی را ۱۵ خرداد به بخشداری‌ها اعلام می‌دارد.


بیشتر بخوانید



رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مشهد ادامه داد: در بخش مرکزی از ۱۴۲۹ نفر ثیت نام کننده، ۱۷۶ نفر در هیئت اجرایی و ۱۰۰ نفر در هیئت نظارت رد صلاحیت شده (۳۳ نفر به دلیل کسر مدارک) و۱۱۴۳ نفر تایید شدند.


بامشکی بیان کرد: در بخش رضویه از۴۵۸ نفر ثبت نام کننده ۲ نفر انصراف، ۱۰ نفر در هیئت اجرایی رد و۲۰ نفر در هیئت نظارت رد صلاحیت (۱۷ نفرکسر مدرک) و نیز در این مرحله ۱۳ نفر نیز انصراف و ۴۱۳ نفر تایید شدند.


او تصریح کرد: در بخش احمد اباد از ۳۰۸ نفر ثبت نام کننده، ۲ نفر انصراف، ۱۰ نفر در هیئت اجرایی و۱۳ نفر در هیئت نظارت رد صلاحیت شده و۲ نفر در این مرحله نیز انصراف داده و۲۸۱ نفر تایید شدند.


رئیس هیئت نظارت بر انتخابات مشهد تاکید کرد: در مجموع در مشهد ۲۱۹۵ نفر ثبت نام، ۲۸۹ نفر رد صلاحیت، ۱۹ نفر انصراف،
۵۰ نفر کسر مدرک و ۱۸۳۷ تایید شدند.

بامشکی اظهار کرد: در  مشهد از مجموع ۳۰۹ روستای دارای شورای اسلامی ۴۹ روستا با شورای ۵ نفره و۲۶۰ روستا با شورای ۳نفره دارد.

 

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.