آنکارا: موضع رژیم صهیونیستی در قبال الاقصی ریاکارانه است

وزارت امورخارجه ترکیه در بیانیه‌ای به حملات نیروهای رژیم اشغالگر به مردم فلسطین واکنش نشان داده و آن را ریاکارانه خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از شبکه الجزیره، وزارت امورخارجه ترکیه امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای به حملات نیرو‌های رژیم اشغالگر به مردم فلسطین واکنش نشان داد.

در بخشی از متن این بیانیه آمده است: «اسرائیل به موضع ریاکارانه و غیرصمیمانه خود ادامه می‌دهد. این آزار و شکنجه، که آزادی عقاید و عبادت را محدود می‌کند، باید پایان یابد.»

وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه جداگانه‌ای اعلام کرد: «موفقیت در کاهش تنش‌های غزه اولین  قدم مثبت و ضروریست.»

ساعاتی پیش منابع خبری اعلام کردند نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی بار دیگر به مسجدالاقصی حمله کرده و تعدادی از شهروندان فلسطینی را مجروح کرده‌اند.

تاکنون شمار مجروحان بالای ۳۸ نفر گزارش شده است.

این در حالیست که امروز رسانه‌ها از ایجاد آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها خبر دادند، اما نیرو‌های اشغالگر با گاز اشک‌آور و نارنجک به سمت فلسطینی‌ها در حومه مسجدالاقصی هجوم آوردند.

مناطق مختلف «کرانه باختری، نوار غزه، قدس اشغالی و مناطق ۱۹۴۸» امروز شاهد جشن و شادی مردم به سبب پیروزی مقاومت اسلامی در عملیات شمشیر قدس و اجبار رژیم صهیونیستی به برقراری آتش‌بس بودند. فلسطینیان ساکن «رام الله و الخلیل» نیز در حمایت از مردم غزه جشن پیروزی برپا کردند.

دور جدید درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر از هشتم ماه مه با تشدید تنش‌ها همراه بود. این مسأله پس از آغاز درگیری‌هایی در منطقه «حرم شریف قدس» و محله «شیخ جراح» کلید خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار