انتقاد تند وزارت خارجه سوریه از دولت آلمان

وزارت خارجه سوریه با محکوم کردن تصمیم آلمان برای محروم کردن مردم سوریه از شرکت در انتخابات اعلام کرد این اقدام دروغین بودن دمکراسی را برملا می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الاخباریه سوریه؛ سوری‌های مقیم آلمان در اعتراض به تصمیم مقامات این کشور برای جلوگیری از شرکت شهروندان سوری در انتخابات ریاست جمهوری، تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

شهروندان سوری با تجمع مقابل ساختمان سفارت سوریه در برلین، بر حق قانونی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کردند.

شرکت کنندگان در این تجمع همچنین بر مخالفت با اقدام مقامات آلمان در نقض قوانین و حقوق آن‌ها و پایبندی به اصول ملی و حاکمیت سوریه تاکید کردند و افزودند نمی‌توان به حاکمیت سوریه آسیب وارد کرد.

شهروندان سوری همچنین گفتند که می‌خواهند این پیام را به همه جهان ارسال کنند که فقط مردم سوریه هستند که می‌توانند برای آینده این کشور تصمیم گیری کنند، زیرا آن‌ها بودند که در برابر تروریسم پایداری کردند، توطئه کنندگان علیه سوریه را شکست دادند و از خاک این کشور و تمامیت ارضی آن دفاع کردند.

وزارت خارجه سوریه ضمن محکوم کردن تصمیم آلمان برای محروم کردن مردم سوریه از شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، افزود این اقدام دروغین بودن دمکراسی را برملا می‌کند که برلین همواره از آن دم می‌زند.

یک منبع رسمی وزارت خارجه سوریه گفت جمهوری عربی سوریه تصمیم دولت آلمان برای محروم کردن شهروندان سوری حاضر در این کشور از حق قانونی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را به شدت محکوم می‌کند.

این منبع گفت این تصمیم دولت آلمان به منزله نقض آشکار توافق وین، روابط دیپلماتیک و پایبند نبودن به تعهدات این توافق برای کشور میزبان است.

منبع وزارت خارجه سوریه گفت این تصمیم نقض آشکار حقوق و آزادی سوری‌ها و تلاش نافرجام برای سلب تصمیم گیری آن‌ها برای مشارکت در این انتخابات مهم ملی است و دروغین بودن دمکراسی را که دولت آلمان از آن دم می‌زند، برملا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار