فرمانده نیروی هوافضای سپاه اعلام کرد؛

ارتقای تراز پهپادی کشور با رونمایی از پهپاد پهن پیکر «غزه» /دستاوردهای حوزه پهپادی و پدافندی در لبه تکنولوژی دنیا قرار دارند

سردار حاجی زاده گفت: دستاوردهای حوزه پهپادی و پدافندی که در شرایط تحریم و به همت متخصصان داخلی حاصل شده است ، در لبه تکنولوژی روز دنیا قرار دارد.

به گزارش  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در حاشیه آیین رونمایی از دستاورد‌های پهپادی و پدافندی سپاه اظهار کرد:امروز به توفیق الهی و همت دانشمندان و متخصصین کشور شاهد رونمایی از سه دستاورد راهبردی و مهم که در شرایط تحریم و فشار حداکثری دشمن متولد و ایجاد شده اند، هستیم.

وی با بیان اینکه با رونمایی از پهپاد استراتژیک غزه سطح و تراز حوزه پهپادی ایران اسلامی ارتقاء یافت گفت: این پهپاد با ۳۵ ساعت مداومت پروازی قادر است تا ۳۵ هزار پا پرواز کند؛ در ماموریت‌های عملیاتی توانایی حمل ۱۳ بمب را داشته و در ماموریت‌های شناسایی و پایش اطلاعاتی تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد و تا پایان سال جاری آزمایش‌های عملیاتی و فنی آن به پایان رسیده و سال ۱۴۰۱ رسما وارد چرخه عملیاتی خواهد شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با اشاره به قابلیت‌ها و ویژگی‌های سامانه راداری قدس اظهار کرد:ما در این سامانه از تجربه ساخت رادار‌های قبلی استفاده کردیم؛ برجستگی رادار قدس این است که هواپیما‌های پنهان کار را تا شعاع ۵۰۰ کیلومتر کشف می‌کند و استقرار و جابجایی سریع از ویژگی‌های متمایز کننده این سامانه به شمار می‌رود.

وی در خصوص سامانه پدافندی ۹ دی نیز اظهار داشت: این سامانه با ارتقای سامانه سوم خرداد که در گذشته توانایی شلیک موشک‌های تا برد ۱۰۰ کیلومتر را داشت و با شکار پهپاد جاسوسی و متجاوز گلوبال هاوک امریکایی قابلیت‌های خود را به نمایش گذاشت؛ امروز قادر به شلیک موشک‌های پیشرفته کوتاه برد و مقابله با تهدیدات نزدیک از قبیل کروز، پهپادها، بالگرد‌ها و بمب‌های رها شده از هواپیما می‌باشد.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه دستاورد‌های امروز در لبه تکنولوژی روز دنیا قرار دارد گفت: ما امروز درحوزه سامانه‌های پدافندی در زمره ۱۰ کشور اول دنیا قرار داریم در تولید رادار‌های هشدار اولیه نیز جزو ۲۰ کشور اول جهان قرار داریم و تمامی این اتفاقات فرخنده در شرایط تحریم و با همت متخصصان توانمند داخلی حاصل شده است.

فرمانده نیروی هوافضا‌ی سپاه در پایان با اشاره به اذعان فرمانده سنتکام مبنی بر اینکه ایران با پهپاد‌ها برتری هوایی را از امریکا گرفت، گفت: این اعتراف دشمنان به توانمندی ما است و همان گونه که نشان دادیم در حوزه‌های دفاعی که پیچیدگی‌های صد‌ها برابری نسبت به بخش‌های غیر نظامی دارد می‌توانیم؛ در حوزه‌هایی مانند خودرو، پتروشیمی و ... بسیار بهتر خواهیم توانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۰
سلام خدمت محبوب دلها سردار حاجی زاده عزیز سردار ما به یک سلاح راهبردی با سرعت نور برای زدن شهاب سنگ ها و... نیاز داریم سرعت نور 300 هزار کیلومتر بر ثانیه است نور از ذراتی بی وزن به نام فوتون تشکیل شد ذراتی که با سرعت 300 هزار کیلومتر بر ثانیه حرکت می کنند و من مطمئن هستم دانشمندان ما می توانند به این سرعت دست یابند ان شاء اللّه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
سلام خدمت محبوب دلها سردار حاجی زاده سردار ما نیاز به یک سلاح راهبردی با سرعت نور برای زدن اجرام آسمانی و شهاب سنگ ها و ...داریم نور از ذراتی که هیچ وزنی نداره و اسم این ذرات بی وزن فوتون هست تشکیل شد و این ذرات سرعتش 300000 هزار کیلومتر بر ثانیه هست سرعتی که دسترسیش برای پروفسورین دفاعی هوافضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 100% با توکل بر خدای مهربان شدنیه و هیچ کاری برای ایرانی جماعت نشدنی نیست خواستن توانستن است ما می توانیم
Japan
حیدر
۱۱:۰۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
خدا قوت
آخرین اخبار