لاریجانی: حل مسائل بین المللی احتیاج به تدبیر دارد / برجام کار درست و دقیق نظام بود / یکی از اشکالات دولت فعلی جدیت نداشتن در کار است

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: حل مسائل بین المللی احتیاج به تدبیر دارد و با سخنرانی در نماز جمعه و داد و بیداد نمی شود آن را حل کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شامگاه پنجشنبه ٣٠ اردیبهشت ماه در شبکه اجتماعی کلاب هاوس در پاسخ به سوالات کاربران این شبکه، درباره حضور او در صحنه انتخابات ریاست جمهوری، گفت: می دانستم در پروسه انتخابات با چه مسائلی مواجه می‌شوم. دولت بعد باید مسائل پیچیده بین المللی و اقتصادی را حل کند از این رو به دلیل تجربه اجرایی در حوزه‌های مختلف برداشتم این بود که وظیفه‌ای بر دوش دارم که وارد انتخابات شوم.

گناه کبیره نکرده‌ام که می‌خواهم رئیس‌جمهور شوم

وی ادامه داد: گناه کبیره و «ذَنب لایغفر» نکردم که وارد انتخابات شدم، گام در منطقه ممنوعه نگذاشتم این همه توهین و تحقیر درست نیست.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: با خار پاشیدن و مشوه کردن صحنه انتخابات مشکلات مردم حل نمی‌شود. من از توهین کنندگان شکایتی ندارم و از قوه قضائیه می‌خواهم رسیدگی نکنند.

افتخار می‌کنم که در زمان جنگ در نیرو‌های مسلح بودم

لاریجانی در پاسخ به سئوالی درباره اینکه چرا جدال خود را با حمله به حوزه نظامی و قضایی شروع کرده اید؟ گفت: در قضاوت حکم قاضی و در محل نظامی سلسله مراتب مطرح است، من افتخار می‌کنم که در زمان جنگ در نیرو‌های مسلح بودم. اما ورود نظامیان و قضات به اقتصاد و دولت مثل این است که در وسط اتوبان نهج البلاغه بگذاریم، نهج البلاغه خوب است، اما جای آن وسط اتوبان نیست.

وی همچنین در خصوص اینکه شما اختیار نظارت بر عملکرد دولت را در مجلس داشتید، اما بی عملی داشتید، افزایش قیمت بنزین با موافقت شما بود، به عنوان رئیس سابق مجلس، این بی تدبیری را چگونه توجیه می‌کنید؟ اظهار کرد: هر بخشی از حکومت وظیفه خود را دارد، دولت‌ها سلایق مختلفی دارند، چندین اَبَر چالش در کشور داریم.

در مسئله بنزین تدبیر و نحوه اجرا اشکال داشت

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: قبول دارم که در مسئله بنزین تدبیر و نحوه اجرا اشکال داشت، این که در عمل این شد را بخش‌های امنیتی باید ارائه بدهند. درباره بنزین چند ماه بحث شد و پیشنهاد اولیه این بود که به هر ایرانی میزان مشخصی داده شود و افراد که بیشتر خواستند به شکل آزاد بنزین تهیه کنند. اما درباره این موضوع وفاق نشد، بالاخره در این مسائل قوه مجریه هم باید همراه باشد.

اگر کسی می‌تواند ۲۰ دقیقه‌ای برجام را تصویب کند، به او رأی بدهید

لاریجانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چگونه «برجام» را در ۲۰ دقیقه جمع کردید؟، گفت: برخی قطعنامه‌ها روشن است و نیازی به چشم بندی ندارد، جلیلی هم گفت در زمان فلانی سه قطعنامه تصویب شد. قطعنامه ۱۹۲۹ جزو بدترین قطعنامه‌های سازمان ملل بود.

وی افزود: در فروردین سال ۸۵ زنجیره سانتریفوژ ساختیم، آن زمان مجبور بودیم مقاومت کنیم، چون خیلی جلو آمده بودند. وقتی دیدند اراده ما قوی است، وزیر خارجه آمریکا سال ۸۵ در خواست مذاکره کرد.

داوطب انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: سال ۸۵ از بروکسل به سوریه رفتم هم زمان جنگ ۳۳ روزه شروع شده بود، وقتی دیدند نمی‌توانند در جنگ ۳۳ روزه پیشرفت کنند علیه ایران قطعنامه ۱۶۹۶ صادر شد.

حل مسائل بین المللی احتیاج به تدبیر دارد

لاریجانی با بیان اینکه بعد از آن در موضوع هسته‌ای اختلاف نظر پیش آمد و من استعفا داده بودم، اما علنی نشده بود، تصریح کرد: موضوع هسته‌ای به اندازه، مشکل ساز بود و خار به اندازه کافی داشت و باز خار اضافه می‌کردند. مثلا موضوع هلوکاست را مطرح کردند که من مخالف بودم.

وی تاکید کرد: حل مسائل بین المللی احتیاج به تدبیر دارد و با سخنرانی در نماز جمعه و داد و بیداد نمی‌شود آن را حل کرد.

رئیس سابق مجلس در مورد تصویب برجام در۲۰ دقیقه، گفت: اگر کسی که بتواند موضوع به این مهمی را در ۲۰ دقیقه حل کند به وی رای بدهید، چون مدیر توانمندی است.

لاریجانی اظهار کرد: دو ماه قبل از روز بررسی برجام در کمیسیون ویژه برجام بررسی شد، تصمیم نظام بود و دبیرخانه شورای عالی امنیت از دو فراکسیون دعوت کرد و در مورد برجام بحث شد. آقایان توافق کردند، اما بعد در صحن توافق را برهم زدند و می‌خواستند ۴۰۰ پیشنهاد بررسی شود.

اگر برجام چیز نجسی بود چرا زیرش نمی‌زنند و می‌گویند باید اجرا کنیم؟ / برجام در آن مقطع کار درست و دقیق نظام بود

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نمی‌خواستند این توافق تصویب شود، گفت: برای سر و صدا و احساسات یک عده می‌خواستند جلوی تصمیم عاقلانه نظام را بگیرند. شورای نگهبان دو تا ۱۰ روز وقت داشت، اما ظرف چند ساعت اعلام نظر کرد؛ اگر برجام طرح خائنانه‌ای بود شورای نگهبان می‌توانست نگه دارد و بنظرم مسئله عمیق‌تر هست.

لاریجانی با بیان اینکه وقتی یک نوجوان، سرش را در سطل آشغال می‌کند و این دَرد، آدم را می‌کُشد، اظهار کرد: امروز هم باید تلاش کنیم سریع‌تر به توافق برسیم. برجام در آن مقطع کار درست و دقیق نظام بود. الان هم برای نجات کشور باید شرایط را برای تفاهم مهیا کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اصولگرا هستید یا اصلاح طلب؟ گفت: شما فکر می‌کنید افراد یا باید اصلاح طلب یا اصولگرا باشند! محور جبهه انقلاب، شهید بهشتی و مطهری بودند؛ جبهه انقلاب یعنی همه مردم نه افرادی که با سنگ و مُهر پراکنی می‌خواهند کار کنند.

باید تلاش کنیم، مردم در انتخابات حضور پیدا کنند / نباید یک مدیر در برابر ایرادات سلیقه ای تسلیم شود

داوطلب اتخابات ریاست جمهوری گفت: باید تلاش کنیم، مردم در انتخابات حضور پیدا کنند.

لاریجانی با بیان اینکه دسته بندی‌های متعارف را قبول ندارم و بنا ندارم کنار بروم، تاکید کرد: با عنوان دولت سوم روحانی تبلیغاتی علیه من می‌کنند. سوال این است که در تاریخ انقلاب کدام دولت‌های مشی شان شبیه یکدیگر بوده است. انگ نزنید، من ۲۰ سال پیش صدا و سیما را با جوانان اداره کردم، گوشم برای انتقاد باز است، نباید یک مدیر در برابر ایراد‌های سلیقه‌ای تسلیم شود.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی از اشکالات دولت فعلی جدیت نداشتن در کار است.

پدیده حجاب دستخوش کشمکش سیاسی شده است

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد اصل قانون حجاب چیست؟ گفت: پدیده حجاب را باید با کار فرهنگی سامان داد، پدیده حجاب دستخوش کشمکش سیاسی شده است.

وی تاکید کرد: معتقدم زنان نباید پرده نشین باشند، باید زمینه حضور و رقابت آنان را فراهم کرد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی در مورد برنامه‌های صدا و سیما در زمان ریاست وی، گفت: می‌پذیرم که پخش برنامه «هویت» کار غلطی بود من دیر متوجه شدم. من مسئول بودم و زیر دستانم این کار را کردند، با برگزاری آیین چهره‌های ماندگار تلاش کردیم جبران شود.

لاریجانی در مورد پایان حصر نیز، اظهار کرد: در مورد حصر در شورای عالی امنیت ملی زمان کوتاهی در نظر گرفته شده بود و قرار نبود اینقدر طولانی شود. الان هم رئیس جمهور می‌تواند جلسه شورای عالی امنیت ملی را برگزار کند و مسئله را پایان دهد.

وی همچنین در مورد رد صلاحیت نامزد‌های انتخابات شوراها، گفت: این اقدام هیئت اجرایی قانونی نیست که بگویند فردی حق ثبت نام ندارد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری در مورد محل تولد او در نجف، گفت: از نظر حقوقی خون ملاک است و پدر من ایرانی است و جَدّ من هم متعلق به بهشهر است و مسئله ملیت به خون است نه به جغرافیا.

برجام اشکالاتی داشته و یک یا دو خط از آن ۷ خط اصلی آن نتوانست انجام شود

لاریجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فرق شما با «ظریف» چیست؟ گفت: من ظریف را فرد توانایی در دیپلماسی می‌دانم به دلیل اینکه در بحث برجام ۸۰ جلسه بحث کردیم، می‌دانم او فردی توانا، متدین و خدوم است. اشکالاتی در برجام وجود داشت. اما دلیل نمی‌شود خدمات آن‌ها را نادیده بگیریم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه وقتی می‌بینیم دشمن خارجی داریم که دندانش را برای وضعیت اقتصادی مردم تیز کرده باید خیلی موضوعات را رعایت کنیم، گفت: در مورد بودجه امسال مگر نمی‌گفتند خیلی شرایطش بد است؟ پس چرا تصویبش کردند؟

لاریجانی ادامه داد: یادم هست مدلی برای آرایش سانتریفیوژ‌ها مشخص شده بود که مدل مربع و پیشنهادی آمریکا بود. دوستان مذاکره کننده حواسشان نبود و تصویبش کردند ما به «صالحی» گفتیم درست نیست و باید بهم بزنید و برای همین چهار ماه مذاکرات عقب افتاد.

وی تاکید کرد: ما درمورد مسئله «ماشه» در «برجام» تئوری دیگری داشتیم که نتوانستند آن را حل کنند.

یکی از راهکار‌های ایجاد نظم در کشور دو مجلسی شدن است

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه سلیقه من برای اداره کشور متفاوت است، اما معتقد به همکاری قوا هستم، گفت: یکی از راهکار‌های ایجاد نظم در کشور دو مجلسی شدن است، اما نیاز به تغییر قانون اساسی است که الان وقت آن نیست.

لاریجانی گفت: یکی از مشکلات در مجلس رد صلاحیت عده زیادی از نمایندگان بود و می‌دیدم که برخی از این رد‌ها درست نیست و گاهی به مشاجره هم می‌کشید و باید نظارت‌ها خیلی قانونمند باشد.

وی با بیان اینکه من به توسعه کشور اعتقاد دارم، افزود: در ارشاد هم به توسعه فرهنگی اعتقاد داشتم. یکی از معضلات کشور ما این است که در مورد عدالت و توسعه دارای نظریه واحد نیستیم.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت نباید تصدی گری داشته باشد، گفت: دولت باید زمینه ساز رشد مردم باشد، آمایش سرزمین پایه عدالت در کشور است.

نظر علی لاریجانی درباره نتایج انتخابات سال ۸۸ 

لاریجانی درخصوص نگاه او به حوادث پس از انتخابات ۸۸، تاکید کرد: میزان رای احمدی نژاد در سال ۸۸ همان بود که وزارت کشور اعلام کرد و دلیلی ندارد که آن را نادرست بدانیم.

وی با بیان اینکه در سال ۸۸ به آن صورت که شایع کردند، تبریک نگفتم، خاطرنشان کرد: غروب روز شنبه بعد از انتخابات پیش موسوی رفتم و گفتم مسئله را ختم کنید و نگذارید تشنج بوجود بیاید. او گلایه‌هایی داشت و همان جا پیشنهاد دادم با رهبری دیدار داشته باشد، پذیرفت و آقای حجازی یک وقتی را هماهنگ کرد. همین بحث را هم با کروبی داشتم.

داوطب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با احیای برجام موافق هستید؟، گفت: تقارن گفت‌وگو‌های هسته‌ای با انتخابات را نمی‌توانم تایید کنم و این بدبینی را ندارم.

قطعا نقطه کانونی احیای برجام انتفاع اقتصادی است

لاریجانی تاکید کرد: قطعا نقطه کانونی احیای برجام انتفاع اقتصادی است.

وی همچنین پیرامون FATF، گفت: مخالفان مخالفان FATF چند دسته هستند. می‌گویند نیازی به ارتباطات بانکی نداریم و می‌توانیم تهاتر کنیم. مثلا الان که می‌خواهیم واکسن وارد کنیم، باید با «پوست بره» تهاتر کنیم!

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید نگاه به شرق را تقویت کنیم، ولی این به معنای عدم ایجاد تعادل بین شرق و غرب نیست.

برادران لاریجانی در همه حوزه‌ها مستقل هستند

لاریجانی در مورد تشابه و تفاوت نظرات برادران لاریجانی با یکدیگر، گفت: برادران من مستقل هستند از این رو نظرات مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و شیوه حکمرانی با هم داریم.

وی درخصوص تفاوت دیدگاه او با «محمد جواد ظریف» نیز، اظهار کرد: وقتی او نظرش در مورد برجام با من متفاوت است نشان دهنده تفاوت آرای ما است.

داوطب انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظر شما در مورد فیلترینگ چیست؟ گفت: زمان این کار‌ها گذشته است. تا چندسال دیگر می‌توانند مستقیم با ماهواره‌ها کار کنند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به پروژه غنی‌سازی، تاکنون ۲۲ میلیارد تومان خسارت تحریم‌های اقتصادی بود. آیا ارزش داشت که چنین قماری انجام بدهد؟، گفت: در مورد کل موضوع غنی سازی می‌توان به اجماع رسید. حکومت ما از یک رهبر فرهیخته برخوردار است، ایشان اهل مشورت هستند. ایشان مسائل کشور را به خوبی درک می‌کنند و راهکار‌های خوب را پذیرا هستند، باقی آقایان هم به این شکل هستند و کسی دشمنی در کشور ندارد.

او ادامه داد: ماجرای غنی‌سازی داستان طولانی دارد و من ابتدا در جریان آن بودم. امروز می‌توانیم غنی‌سازی را به حد محدودی برسانیم و از آن بهره ببریم، به نظر من باید باید در غنی‌سازی بروز باشیم.

لاریجانی درباره اینکه احمدی‌نژاد گفت که در قرارداد با سولانا آمریکا می‌تواست هروقت خواست بازرسی کند، این موضوع درست است؟، پاسخ داد: اصلا با سولانا چنین موضوعی مطلقا مطرح نبود، من تمام اسناد کل مذاکرات را دارم. این موضوع قابل راستی آزمایی است.

وی در مورد حضور اصلاح‌طلبان در کابینه او هم، گفت: مبنای من کار آمدی است؛ نباید کابینه را پیش فروش کرد، نباید چرخش نیرو‌ها محدود باشد.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره اینکه آیا قبول دارید در دوران مسئولیت‌هایی که برعهده داشتید، تصمیمات اشتباه هم داشتید؟، افزود: بالاخره هر کس اشتباهاتی دارد به خصوص اگر سیطره کار‌های مدیریتی اش گسترده باشد، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد.

لاریجانی اظهار کرد: هرکسی مسئول کار خودش است و اگر انتقادی به آقای آملی دارید از ایشان بپرسید و من که قرار نیست تاوان قوه قضائیه را بدهم. قرار نیست کسی نسبتی با کسی دارد پاسخگوی رفتار او باشد.

وی با اشاره به توهین به او در قم، گفت: اینکه هر کس صدایش را بلند کند و هرچه از دهانش در آمد بگویند، حسن یک نظام نیست.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به حضور رحمانی فضلی از نیرو‌های نزدیک به او در دولتِ روحانی، افزود: اطلاع نداشتم که روحانی، رحمانی فضلی را انتخاب کرده است و قصد نداشتم که نیرویی را به رئیس جمهور معرفی کنم.

چین آماده بود ۱۸ میلیون واکسن سینوفارم بفرستد

وی ادامه داد: چین آماده بود ۱۸ میلیون واکسن سینوفارم بفرستد و من این را به وزارت بهداشت منتقل کردم، ولی وزارت بهداشت در بررسی‌های اولیه برای واردات آن تردید داشت.

رئیس سابق مجلس گفت: اگر بخواهیم تئوری عدالت معقول داشته باشیم راهی جز ایجاد آزادی‌های سیاسی و فرهنگی و اقتصادی نداریم.

لاریجانی در مورد حوادث آبان هم، گفت: حوادث دردناکی رخ داد، بالاخره اشکالاتی در تصمیم و اجرا وجود داشت، نوع رفتار‌ها سنجیده نبود. اعتراضات ما اگر امنیتی شود، بخش امنیتی ورود می‌کند، ما در جلوی مجلس هر روز عده‌ای اعتراض می‌کردند و مسئولان می‌رفتند پاسخ می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص بحث موسسات مالی هر روز عده‌ای اعتراض می‌کردند که ما دیدیم چند میلیون هستند، دیدیم کار در اختیار سه قوه نیست و ما نامه‌ای به رهبری نوشتیم و از صندوق منابع ارزی پولی گرفته شد و خسارت‌ها پرداخته شد.

آموزش و پرورش باید جایگاه راهبردی داشته باشد

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری درباره وضعیت آموزش و پروش، گفت: گزارشی داشتیم که تا ۲۰ سال آینده ۹۰ درصد آموزش به صورت آنلاین خواهد بود. آموزش و پرورش بودجه‌ای کمی دارد، از این رو معلم مجبور است دو جا کار کند. آموزش و پرورش باید جایگاه راهبردی داشته باشد.

لاریجانی در پاسخ به سوال فردی که خود را از اعضای گروهک فدایی خلق معرفی کرد، در مورد حضور گروه‌های معتقد به سوسیالیسم در کشور، گفت: فکر می‌کنم شما را اوایل انقلاب در مناظرات سیاسی و نظری دیده‌ام. در گفتگو‌ها با آقای مصباح و سروش حضور داشتید. اگر این گفتگو‌ها ادامه پیدا می‌کرد، بهتر بود.

وی با بیان اینکه ایران امروز توانمند شده است، اظهار داشت: البته برخی گروه‌ها روش‌های نادرستی را پیگیری کردند. وقتی شرایط امنیتی می‌شود مسیر هم تغییر می‌کند.

داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: ایرانیان خارج از کشور، سرمایه هستند، باید از وجود و سرمایه مالی آن‌ها استفاده کرد. امیدواریم بتوانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

اعلام آمادگی برای مناظره با رقبای انتخاباتی

لاریجانی در پاسخ به این سوال که آیا حاضر است با آیت الله رئیسی و جلیلی مناظره کند؟، گفت: اگر آن‌ها اعلام آمادگی کنند استقبال می‌کنم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
كليد واژه هايي كه ايشان به كار ميبرند دقيقا سال 92 و 96 روحاني ميگفت لطفا اين دفعه احساسي و عجولانه انتخاب نكنيم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
فكر كنم قبلا اين سخنان را از آقاي روحاني شنيدم . چقدر آشناست. دولت سوم روحاني با لاريجاني
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
بالاترین هنر آقای لاریجانی در دوران ریاست مجلس این بود که هرچند یکبار یک واژه جدید می ساخت و در سخنرانی پیش از دستور بکار می برد. جناب آقای لاریجانی لطفاً دست از سر کچل ما بردار. شما به درد فرهنگستان زبان و ادب فارسی می خوری. برو آنجا هی واژه بساز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
شک نکنید که لاریجانی روحانی دیگر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
FATF و استفاده از انرژی هستی در کشور ما دچار سیاست زدگی شده اند. هر کی بتونه سیاست زدگی رو از این دو موضوع رفع کنه بهترین گزینه هست. وگرنه اگه FATF و برجام حل نشه هیچ اتفاق خوبی برای کشور نمیفتع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
کارنامه سازندگی محمد کجا
کارنامه اشرافی گری خانوادگی لاریجانی کجا

محمد خدمت به ایران کرد لاریجانی خدمت به ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
هر دو عزیز انسان های خوبی هستند. آقای دکتر لاریجانی هم در حال حاضر از مشاورین رهبر معظم انقلاب هستند.پس سیاستمدار خوبی هم هستند.در ضمن افکار ایشون با آقای دکتر روحانی متفاوت است .من متوجه نمی‌شوم بعضی ها خود را انقلابی می دانند ولی به یکی از مشاورین رهبر معظم انقلاب؛توهین می کنند متأسفانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
14:58 در عمل لاریجانی راه روحانی رو ادامه میده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
ناشناس 14:58 میشه یکی از خوبی های لاریجانی بگی اولن دومن این چه مشاوری است که 360 درجه با رهبر فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
اشتباهی نوشتم 180 درجه با رهبر فرق داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
فقط آقای محمد کارنامه روشن اجرایی داره. بقیه فقط کارنامه های سیاسی دارند و هیچ کارنامه اجرایی ندارند. حالا آمدند رئیس قوه اجرایی کشور شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کاش از تکرارهای مکرر تاریخ درس بگیریم
امثال لاریجانی که خوب بلدند جو روانی درست کنند نشون دادن روزهای پایانی انتخابات میتونن از جو زدگی مردم نهایت سو استفاده را ببرند
کاش مردم میدین کی برنامه برای اصلاح ساختار کشور داره و اون را جهت اصلاح امور کشور انتخاب کنند
نه افرادی که با هوچی گری میخان چند سالی ملت را بیچاره تر از قبل کنند
Canada
ناشناس
۲۰:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بخاطر ملت حلال تون کنند
اعتراف کن که کارایی تون زیر صفر بوده و
باعث تمام مشکلات شدید
حتی اتقدر مرد نیستید که اعتراف کنید و قبول مسیولیت
دیگه جواب نمیده
به گردن این و ان بیندازید
بدتر از دولت روحانی و احمدی نزاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اون همه سال رییس مجلس بودی چ کار کردی که الان بخوای با رییس جمهوری بکنی؟؟؟
این پست و مقاماتونم بخاطر توانمندیتون نیس بخاطر ....
Canada
ناشناس
۲۰:۳۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جوری نطق میزند که
انگاری 4 دهه در سمت های بالایی نبوده و
بی خبر از همه چیز
حالا خودش را از دولت کنار کشیده
واقعا که
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جدیت توروتومجلس دیدیم ،هشت سال بودی چی روبه نفع مردم تصویب کردی؟؟؟؟؟؟؟...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۳ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
کاش ۸ سال بود،۱۲ سال بود عزیز جان! ۱۲ سال!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مرگ بر امریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر غرب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
معلومه که شما بایدم از برجام بیست دقیقه ای تون تعریف کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بابا
چقدر پست و مقام دوست دارین شماها ؟؟!؟؟!!!
این قدرت ، بازنشستگی نداره... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نظرات را خواندم احسنت به فهم شعور بالای مردم ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کلا حرفهای ایشان. نه بدل مینشیند ، ونه از جنبه بررسی برای یک رئییس جمهور قالب درستی دارد ... مثلا هلوکاست را گفتند من مخالف بودم ،چرا .. ابن کلام امام و رهبری است .. اگر بگید در زمان خودش درست نبود. بالاخره هلوکاست درست است یا نیست ، این نشان از ترس دارد والا همه دنیا می دانند هلوکاست یک دروغ شاخدار بود
که بیفتند به جان فلسطینیها ،
تیپ حرفها همش همین است .. برجام و بیست دقیقه و. ،.... سوال اینست که تضمین اجرا گرفته نشد ولی مکانیسم ماشه مصوب شد .. این مگر فرقی با ان قطعنامه های
شورای امنیت دارد. از طف دیگر. چرا شرایط رهبری در متن نیامد ولی ۲۰ دقیقه هم بر روی این شرایط بحثی ،..نشد ...و ،،،،،،، نه سفسطه بازی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام
دستاورد شما ها برای مردم روشن است
دستاورد رئیسی هم برای مردم روشن است
امیدوارم از خداوند متعال که کسی رأی بیار که به داد مردم مخصوصا قشر فقیر برسه انشاالله
خواهشمندیم مردم عزیز درست انتخاب کنید بخدا بخاطر انتخاب بد بعضی ها ما نابود شدیم له شدیم پیش زن بچه مان شرمنده ایم
خدایا خودت به دادمان برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیریت قوی تصویب بیست دقیقه ای نیست میشد ددربیست ثانیه هم انجام داد که بعضی از نمایندگان مخالف شما اجازه ندادن نافرجامی برجام به مدیریت قوی شما وظریف وکلید دار برجام است تا کار آمدی وقدرت طلبی شما بر همگان واضح و مبرهن است شما بهتره بازنشسته بشی و وارد سیاست نشی حداقل ازبرادرتان در مورد برجام نظر خواهی میکردی شاید این اشتباه بزرگ را مرتکب نمیشدی یکی از اشتباهات دیگران متوقف کردن هدف کندی یارانه ها بود واشتباه دیگرت نامزدی در انتخابات است وله راستی تو از روحانی بیشتر به غرب وابسته ای مردم دیگر گول نخواهند خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای لاریجانی شما خودتم خوب میدونی. در بین مردم هیچ پایگاهی نداری جنابعالی حافظ منافع پایگاههای. قدرت و ثروت هستی و برای حفظ منافع آنها بشدت تلاش
می‌کنی تنها کسانیکه برای شما ارزش ندارند مردم هستند. چون افرادی مثل شما و همفکران شما. فقط و فقط به قدرت فکر میکنند از جنابعالی سوال میکنم حضرت عالی
و حتی برادران شما که از اول انقلاب. تا کنون همگی پستهای بالای دولتی داشتید یکبار در زمان جنگ پایتان را به جبهه های جنگ گذاشته اید؟ ولی فقط درجه سرتیپ دومی
را گرفته و از آن انتفاع مادی برده اید. جنابعالی. به همین خیال باش که مردم به شما رای بدن مگر اینکه مانند شخص روحانی با. دروغ و. تهمت به رقیب و. سیاه نمایی به ریاست
جمهوری. برسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
باعث و بانی تمام مشکلات کشور وجود تو و خانوادت با دولت روحانی و اصلاح طلبان و لیبرال ها است خدا شرتون و از سر مردم کم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
راست میگه همه مشکلات و مسایل بین المللی را در عرض بیست دقیقه حل و فصل میکنه
Iran (Islamic Republic of)
همایون
۰۹:۰۸ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
نتیجه حل 20 دقیقه ای ایشون رو داریم می بینیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ان شاءالله با نه به خودت از طرف مردم متوجه میشی که چه اتفاقی افتاده.
با نه مردم به شما متوجه میشی که زیبا وقشنگ حرف زدن وحرف قشنگ زدن وفلسفه بافی دیگه نخ نما شده.
ایهاالناس بیداربشید .درست انتخاب کنید تا بعدا گلایه وناله نکنید وکاری از دستتون برنیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هنوز ایشون تو باغ نیست نمیدونه چی تصویب کرده .
FATF رو فک کنم تو ۱۰ دقیقه امضا کنه
کلا دست به امضاشون حرف نداره
براهمین عمرا عمررا بهش رای بدم چون این سیاست شکست خورده است
ما یک سیاست جدید و انقلابی میخوایم
با لاریجانی ۴ سال دیگر بدبختی و خفت و زاری و چشم انتظار برای رفتنش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هیچکس بهتر از رئیسی نیست

با آگاهی کامل و مطالعه ،، که دیدم کارنامه ای درخشان داره
فقط به رئیسی رای خواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط اقای سعید محمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
یعنی تا الان بدون تدبیر کارها در مجلس و دولت پیش می رفته است؟؟؟؟؟؟ ای واویلا ......................................................................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
سلام و درود خدا بر سید ابراهیم رئیسی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
همین که میگه از برجام تعریف می کنه برای رای ندادن بهش کافیه. *رای ما رییسی*
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
مدیریت آقای لاریجانی درمجلس که تمام آرشیو آن وجود دارد فقط براساس سوارشدن برموج بود ونمایندگان بسیار بی نظم حرف می زدند وبیشتراوقات مجلس به تنش ومشاجره می کشید وحتی کاربه درگیری فیزیکی هم کشیده شد وبرخی نمایندگان تخلفات زیادی داشتند و تعلیق شدند وآقای لاریجانی فقط ناظر بودند واز رسیدن به صندلی ریاست مجلس آنقدر ذوق مرگ بودند که شیرینی آن را با هیچ چیز عوض نمی کردند واگر لاریجانی امروز درجامعه کمی احترام هم دارد بخاطر همان چندروز پاسداربودن وسپاهی بودن است واو در کارمدیریت مجلس خیلی ضعیف تراز کروبی بود حداقل کروبی یک داد وفریادی برای ساکت کردن مجلس می کرد
لاریجانی فقط یک سرباز وطن ونظام است ولی ازمدیریت کشور چیزی نمی فهمد وسنداین حرف عقل اوست که زیر زبانش خوابیده و او عین کسبه خیابان وبازار حرف می زند وحرفهایش عمق سیاسی ندارند وسطحی نگر و نا مناسب بیان می شوند بعنوان مثال وقتی عده زیادی به او تاختند او به جای دفاع میدانی وسیاسی ازخود عین کودکان پاسخ متقابل داد واین پاسخگویی علامت ضعف قدرت وابتکارات سیاسی یک سیاستمداراست.یک سیاستمدار که تمام ملت جان خود را درکف دست او قرارمی دهند باید ۹۰ درصد به خدا متکی باشد و۱۰ درصد هم به فکر تدبیرات درست سیاسی باشد ولاریجانی اگر سرباز نظام است باید بفهمد که باید رابطه خود رابا خدا بیشتر تعمیق دهد ومتوسط عمل نکند اوباید بفهمد که با رابطه قوی باخداوند درهای هدایت الهی ازتمام سو به روی او گشوده می شود واو دیگر با کسی بگو بگو ودرگیری نخواهد داشت. بنابراین انقلابی و ولایتمداربودن برای مدیریت کلان کشور کفایت نمی کند وانقلابی بودن واقعی همان چیزی است که رهبرانقلاب به مردم توصیه فرمودند وانسان انقلابی آستانه تحمل انقلابی باید داشته باشد ودرتزکیه نفس خود وجامعه واصلاح امور مملکت بی نهایت سخت کوش باشد واین راز ماندگاری وبزرگمردی تاریخ سازان ایران اسلامی است.
Iran (Islamic Republic of)
هوای تازه
۱۰:۲۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای لاریجانی منطقی ، پر حوصله و با تفکر‌ عمیق هستند و مهم تر از همه فراجناحی


تا حالا که دفاع از عملکرد بوده و خوب هم جواب دادن

ان شا الله برنامه هاشون رو هم تشریح و اعلام کنند رای من رو خواهند داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
برجام در ۲۰ دقیقه رکورد رو شکسته
Canada
ناشناس
۲۰:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
توصیه من به ایشان
به شمال برگردد و بازنشستگی ات در انجا بگذارند و
برای رفاه خودتون انجا را اباد کن
خودتت را بیش از این سبک نکن
محال است رای بیاوری
4 دهه کارایی در سمت های بالا نداشته ای
با خودتت رو رست باش و محترمانه بنفع رییسی کنار برو
تا لااقل توشه اخرت ات شود .اینشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما سالها رئیس مجلس بودید. شما چرا کاری نکردید؟ اول از خودمون شروع کنیم به انتقاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
برجام، حاصل دولت روحانی و مجلس لاریجانی بود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا نظر منو منتشر نکردید؟؟yjc مواضعت معلوم شد متاسفم برات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
این همه افراد تحصیلکرده توانمندداریم چرا اجاز ه نمی دهید ورود کنند افرادی را تایید می کنید که سابقه خوبی ندارند آزموده را آزمودن خطاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حداقل یک نفری کاندید نشده که درست به وظیفه اش عمل کرده باشه

البته شاید چنین شخصی نباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگه چنین رجالی داشتیم این اوضاعمون نبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کی به تورای میده
Finland
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
برجام کار دقیق نظام نبود کار دقیق ای شما بود اگر درست بگم کار بیست دقیق ای شما بود .
سرنوشت ربع قرن ایران زمین را در بیست دقیقه تغییر دادید.
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس۹
۱۰:۱۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب لاریجانی چندین و چند سال کارهای مدیریتی شما را دیده ایم وبه نتیجه انها نیز واقف هستیم حال با قبول کم کاری و اشتباهات خود .فکر نکن که باری از بار گناهانت کم میشود .شما برای عموم ثابت شده هستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تکبیر تدبیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا طیف اصولگرایان این همه خودشون رو عقل کل میدونن؟؟؟؟؟؟؟؟و به خودشون اجازه میدن در قسمت نظرات به همه توهین کنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای اصلاح طلب سال های گذشته چه کردید که توقع دارین ازتون تعریف کنم.برجام ۲۰ دقیقه ای ؟ تورم؟اقتصاد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
احسنت
همین که واقعیت رو گفتی مشخص است برای نان ریاست جمهوری نیامدی..

چون دیگه همه میان برجام رو میکوبند به مسند ریاست جمهوری برسند....

اونایی که این همه برجام بد بود و انرژی هسته ای میکنند یا نمیدونند یا خودشون رو به نتونستن زدن که ایران کشوری با اورانیوم اندک هست یعنی اگر هم این همه نیروگاه هسته ای که میخواهیم بزنیم آینده نیاز به واردات اورانیوم داریم.

داریم هزینه چند صد میلیاردی می‌دیم بخاطر چند میلیاردی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۰ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
اگه یکم مطالعه داشته باشی میبینی که معدن اورانیم یزد یکی از بزرگترین منابع اورانیوم در جهانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
تا بزرگ از نگاه شما چی باشه...من مطالعه کردم خواهش میکنم شما هم واقعیت رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
به هيچ عنوان بهش رای نمیدم، اصلا و عبدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تورو خدا بگید این دهنش رو ببنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۱ خرداد ۱۴۰۰
الان میگم
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نه اینکه شما 20 سال مجلس و انواع قوه ها رو داشتین خیلی جدیت داشتین!!! ؟؟ آثار این کمبودها خواب آلودگی و کم تحرکی و صدالبته ادعای بزرگی و ثروت اندوزی از سوی نمایندگان مجلس بود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر نمیترسید با احمدی نژاد مناظره کنید چرا همش درحال تهمت و دروغ به احمدی نژاد و فرار از رویارویی با او هستید.
اینقدر ترس دارید که دست به هر کاری میزنید که احمدی نژاد در این انتخابات نباشه.
یکلام یا احمدی یا هیچکس
Iran (Islamic Republic of)
بصیرت
۰۹:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
فکر نکنم مردم ایران اینقد جاهل باشند که بخواهند به امثال شماها رای دهند-هرچند تاریخ تکرار شدنیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی پر رویی
Netherlands
ناشناس
۰۹:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
می گید برجام تصمیم نظام بود نظام جمهوری اسلامی شاخص نداره چرا این قدر دروغ می گید شاخص جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری هستند آیا ایشون اولا تصمیم به مذاکره گرفتن ثانیا آیا ایشون بدون شرط برجام را پذیرفتن یا 9 شرط تعیین کردن که هیچ کدوم از شرایط را محیا نکردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
درود بر لاریجانی فیلسوف، متفکر، باتدبیر و سیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
صد درود . آنقدر با اعتماد بنفس صحبت میکنند که هرکس ندونه فکر می‌کنه ایشون اصلا تا الان هیچ مقامی نداشتن . بعد شما درود میفرستی ؟
Canada
ناشناس
۲۰:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حالت خوبه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بعله تو خوبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا دست از سر این مردم بر نمی دارید یعنی فکر میکنید فقط شما ناجی مردم شهید پرور هستید این همه بدبختی وگرانی نتیجه مدیریت کیست
Iran (Islamic Republic of)
علی شریف
۰۹:۲۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تدبیر دولت رو دیدم شما آقای لاریجانی نمیخواهید تدبیر نشان دهید. شما ادامه سیاست های نادرست روحانی را دنبال میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
ان شاء الله از تو بهتر ها رای میارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
از برجام دفاع نکنی چه بکنی . توی مجلس چه گلی به سر ملت زدید که حالا قدرت بیشتر میخواهید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه هنر و کارآمدی و تدبیر و از این چیزها را که میگویید از شما در قامت ریس مجلس دیدیم حقیقت به درد رییس‌جمهوری نمیخورید ازتوان شما خارج است بعدش هم اگر رییس‌جمهور شدی حتما پست مهمی برای برادر خانمت علی مطهری در نظر میگیری که اونوقت اول بدبختی دوباره ملت میشود .
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۰۹:۰۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسمه الله ... تدبیر ۲ وارد شد. حالا چه کسی امید ۲ میشه؟
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۰۸:۵۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا عَدُوِّی وَعَدُوَّکُمْ أَوْلِیَاءَ تُلْقُونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَقَدْ کَفَرُوا بِمَا جَاءَکُمْ مِنَ الْحَقِّ یُخْرِجُونَ الرَّسُولَ وَإِیَّاکُمْ ۙ أَنْ تُؤْمِنُوا بِاللَّهِ رَبِّکُمْ إِنْ کُنْتُمْ خَرَجْتُمْ جِهَادًا فِی سَبِیلِی وَابْتِغَاءَ مَرْضَاتِی ۚ تُسِرُّونَ إِلَیْهِمْ بِالْمَوَدَّةِ وَأَنَا أَعْلَمُ بِمَا أَخْفَیْتُمْ وَمَا أَعْلَنْتُمْ ۚ وَمَنْ یَفْعَلْهُ مِنْکُمْ فَقَدْ ضَلَّ سَوَاءَ السَّبِیلِ»؛ این آیه مشتمل بر فرازهای عبرت‌آموزی است که ترجمه و تفسیر آن را در ادامه می‌خوانید:
ای کسانی که به خدا ایمان آورده‌اید:
* هرگز نباید کافران را که دشمن من و شمایند یاران خود بگیرید
* شما نسبت به آنان اظهار محبت می‌کنید در صورتی که آنان به آنچه بر شما بر حق آمده است، سخت کافر شدند
* رسول خدا و شما مؤمنان را به جرم ایمان به خدا از وطن خود آواره می‌کنند
* پس اگر شما برای جهاد در راه من و جلب خشنودیم هجرت کرده‌اید (پیوند دوستی با آنان برقرار نکنید)
* شما مخفیانه با آن‌ها رابطه دوستی برقرار می‌کنید در حالی که من به آنچه پنهان یا آشکار می‌کنید از همه داناترم
* و هر که از شما چنین کند از راه راست گمراه شده است
-
خداقوت
۰۸:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آقای لاریجانی ما دیگر تدبیر نمی خواهیم ما یک شرع دوباره با رویکرد جدید می خواهیم ما هرگز دنباله رو قبلی ها نخواهیم رفت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حسن کلید کپی برابر اصا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب لاریجانی شما هم سابقه کار اجرایی نداری بیشتر سابقه ای که ما از توداریم قانونگذاری در مجلس است پس الکی خودت را خسته نکن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اسم نظام رو نیار. به چه حقی کارهایی که خودت کردی رو میخوای به اسم نظام تموم کنی و گردن نظام بندازی؟
Iran (Islamic Republic of)
احمدعلی عباسی
۰۸:۴۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حب ریاست خیلی خیلی نارواست
مگه این انسان دوپا ازکاربیفتد وگرنه تالب گور دنبال ریاست هست
آقای عزیز
شما دست کم سی سال دراین مملکت ریاست داشتی
از صدا وسیما تا....... و تامجلس
خداوکیلی کم نیست
بازم آمدی کاندید ریاست جمهوری هستی
بنظرت ده درصد رأی داری؟

باکمال احترامی که به شما قائل باشم
شاید ده درصد کمی بیشتر شود
اما خودت و مضحکه نکن وتا دیرنشده استعفا بده
برو کنج مسجد و حسینیه ای بشین و استغفار کن
شاید خدای رب العالمین ازسر تقصیراتت گذشت
وگرنه
آخرت بسیارسخت خواهدبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تو دو دوره رئیس مجلس بودی هیچ کاری نتونستی بکنی بجز تصویب برجام و دفاع از حسن روحانی. حالا اومدی داری از عملکرد خودت دفاع میکنی؟ کارایی که توی مجلس کردی، زندگی 80 میلیون نفر ایرانی رو داغون کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
هنوزم داره عملکرد خودش توی مجلس و تصویب 20 دقیقه ای سند حقارت و خسارت محض برجام رو ازش دفاع میکنه. بالاخره باید یه جوری رای اصلاح طلبان رو به دست بیاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
از خداوند منان طلب مغفرت گن وارد مردم مظلوم ایران عذر خواهی کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
آخه کی به تو رای میده؟
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۰۸:۳۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر رئیس جمهور بشی مثل روحانی فکر نکنم از کاخ ریاست جمهوریت اون طرفتر بری سالها رئیس مجلس بودی چکار کردی چه گلی به سر مردم زدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینا که گفتیو از روی جایی خوندی یا حفظی گفتی؟!
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۷:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب لاریجانی ما مردم از عملکرد شما راضی نیستیم ،زندگیمون گره زدین به برجام که بیست دقیقه تصویب کردین ،خواهشا دست از سرمون بردار
United States of America
ناشناس
۰۷:۴۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی جالبه حرفهای این مرد را رسانه ای می کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوخزده سال تکیه بر کرسی ریاست مجلس چه گلی به سر مردم زد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینم حالا یادش افتاده
Iran (Islamic Republic of)
آقامحمدخان
۰۷:۱۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
تشابه عجیب ایشان با آقای روحانی در قشنگ حرف زدن است
خلاصه همه صبحت هایشان هم این است که کی بود کی بود من نبودم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۶:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بله واقعا تصمیم نظام بود ولی چرا گام به گام اجرا نشد باید طبق شروط رهبری پس از اجرای یک گام منتظر گام طرف مقابل می موندید. نه همه گامها را برای خوش خدمتی آنها یکجا بردارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۴۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
در مورد برجام از نظام مایه نگذار رهبر خطوط قرمزی مشخص کرده بود ولی شما با تصویب بیست دقیقه ای آن وقعی به فرمایشات رهبری نگذاشتید.راستی در مورد منافع برجام و ثمرات آن برای مردم بنویسید از رفع تحریمها هم بگو.رو نیست که سنگ پای ....است‌
Iran (Islamic Republic of)
و
۰۶:۲۱ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اقای لاریجانی
نفرمودید چرا برادران شما این همه در مسائل مویریت کلان کشور ذاتا با تجربه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۰ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
رای‌من‌ فقط‌ آقای‌ رئیسی‌‌‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
همه می‌دونن که لاریجانی روحانی دیگر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دقیقا...ولی ما مردم نباید فریب این افراد بخوریم
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۶:۰۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب لاریجانی اگر سخنتان درست است چند بار دولت را بخاطر همین عدم جدیت در کار مورد سوال قرار دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب اقای لاریجاتی،ما در اینکه شما فرد مومن و دلسوز نظام هستین شک نداریم...ولی وقتی برداشتن تحریم،به دست امریکاست،شما هر چقدر هم زور بزنید،هرچقدر تدبیر بخرج بدین،تا وقتی دست از اصول نظام مقدس جمهوری اسلامی که بصورت ایده ال همان مبانی اسلام است،دست برندارید،امریکا حاضر به برداشتن تحریم نمیشود،بنابراین چه بخواهید و چه نخواهید ،چه اصرار کنید و چه انکار،خط مشی شما همان خط مشی دولتهای اقای روحانی خواهد بود که به جایی نرسیده و به جایی نیز نخواهد رسید و فقط فقر و ناامنی را در ایران بیشتر خواهد کرد و بقول خودتون نوجوانان بیشتری سر در سطل اشغال فرو خواهند کرد...چشمتون رو باز کنید اقای لاریجانی...شاید واقعا رنج مردم رو با پوست و گوشت خودتون نچشیدین...دیدن این مشکلات کافی نیست...باید اون سختیها را خودتون کشیده باشید که مردم رو بفهمید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اینها تنها به دنبال منافع خودشان و دار و دسته خودشان هستند. یادمان نرفته در جواب پیرزن سیل زده که می گفت زندگیم از دست رفته و هیچ ندارم، پوزخند زد و گفت:. همین که زنده ای خوبه!
این اگر رئیس جمهور شود حق نفس کشیدن را هم برای ملت جیره بندی می کند.
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا میرکیانی
۰۶:۰۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جناب لاریجانی , مجلس را دست شما سپردند , برجام نافرجام را 20 دقیقه ای به تصویب رساندید , رشد جمعیت را میتوانستید با تصویب قوانین حمایتی و تشویقی برای بارداری مثبت کنید ولی در مجلس خندیدید و فرمودید , خانم وضع حمل میکند آقا مرخصی بگیرد , هه هه هه , با خنده بی مزه ات , در مجلس چه گلی به سر ملت زدی که حالا خیز برای ریاست جمهوری برداشته ای , عجب بی وجدان و پررو هستید شماها , البته جواب همه را به ملت باید هم در دادگاه های انقلاب بدهی و هم در دادگاه الهی , بی وجدان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
حرف های تکراری از آدم های تکراری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
کدام تدبیر؟همش سخنرانی و همش انگ چسبوندن به نظامیا و قضات..این حرفای خاله زنک بازی چیه ؟نظرت درباره حصر به چه درد
ملت میخوره چرا نمیپرسین ازش که درباره مشکلات تولید داخل.اشتغال.اینترنت ملی. ‌‌صادرات محصولات بخصوص به بازار چند صد میلیونی همسایه و گسترش روابط با اونها.این موارد هست که مشکلات مردم رو رفع میکنه شما و حسن که دخترتون داره خارج زندگی میکنه همش به فکر ارتباط با غرب هستین غربیها یک بازار اشباع هستن هیچ کمکی به اقتصاد ما ننیتونن بکنن فقط ما میشیم بازاری برای مصرف کالاهای اونها و رفع مشکل اقتصاد و بیکاری اونها
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیمی
۰۵:۴۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شمادرمجلس‌چکارکردید؟
گذشت‌وچه‌سخت‌گذشت
Iran (Islamic Republic of)
eli
۰۵:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
جهانگیری از روحانی بدتر روحانی از جهانگیری بدتر لاریجانی از هر دوی اینها بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
در کشور ما غیر از این لاریجانی ها وجود نداره،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا واسه انتخابات حجاب یک مسئله کلیدی میشه؟

مشکل کشور حجاب هست؟در ضمن زنهای ما پرده نشین نیستن همه فعالند و موفق پس بیخود مسئله حجاب رو زمینه فریب افکار عمومی قرار ندهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۲ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
لاریجانی روحانی دوم است.چقدر دنبال قدرت هستید.شما که می گفتید رئیس جمهور هیچ کاره است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بابا
چقدر پست و مقام دوست دارین شماها ؟؟!؟؟!!!
قدرت بازنشستگی نداره... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما...؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اگر اینها تایید صلاحیت بشند مردم شورای نگهبانو تایید صلاحیت نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
بسمه تعالی، برای رییس جمهور شدن احتیاج به رای قشر متوسط و کم درآمد جامعه و صاحبان اصلی انقلاب است،پس با چسبیدن به اصلاح طلبان خودت را قربانی نکن هر چند در هر شرایطی امیدی به تو نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
میشه اموال و دارایی تان رو اعلام کنید ؟ شما که برای نمایندگی مجلس در تهران رای نمیاری چطور میخاهی رییس جمهور بشی ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
رای نمیاری جناب دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۵ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خدایا چرا اینا دست از سر مردم بر نمیدارن!؟
یک متن چند خطی زبان هم بخوای صحیح و کامل ترجمه کنی از ۲۰ دقیقه بیشتر طول میکشه بعد چطور ایشون تو ۲۰ دقیقه به نتیجه رسیدن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
اصلا شما حرف نزنی خیلی آبرو مند تره...
هر مشکلی که الان هست، فقط تقصیر دولت نیست، تقصیر تو هم هست، چون آقا بالا سره دولت بودید به مدت 6 سال، و هیچ کاری برای رفع مشکلات نکردید که هیچ تازه با دولت هم کنار اومدید،
پس نمیخواد حرف بزنی،
برو توبه کن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
دولت فعلی هم مدعی تدبیر بود ولی همه معنی تدبیر رو فهمیدیم ، تدبیر مجلس به ریاست شما را در تصویب برجام رو یادمون نرفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
این از روحانی بدتره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط رئیسی، دولت مردمی و کار زیاد
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۰۰:۰۴ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
چرا یک سوال حقیقی از داوطلب های ریاست جمهوری پرسیده نمیشه البته اگر بتونن واضح جواب بدن که بجز دو نفر از داوطلب ها هیچکدام جواب نمیتونند بدن یا تفره میرند،
سوال؛به نظر شما در شرایط حقیقی کشور چه شخصی،کدوم داوطلب،لیاقت و توان ریاست جمهوری رو دارد؟
بجز دو شخص،که جواب درست میدن،همه داوطلب ها تفره میزن.
۱۲
آخرین اخبار