گزارش تخلفات انتخاباتی را به بازرسی اعلام کنید

رئیس منطقه غرب سازمان بازرسی کل کشور با درخواست از مردم برای گزارش تخلفات انتخاباتی، ممنوعیت‌های قانونی مرتبط با انتخابات را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمیدرضا حسن‌پور,رئیس منطقه غرب سازمان بازرسی کل کشور گفت: مردم می‌توانند هر گونه گزارش‌های  مستند و مستدل وقوع تخلفات را در سامانه ملی گزارشگران فساد ثبت کنند. 

او درباره ممنوعیت‌های قانونی مرتبط با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دستگاه‌های دولتی نیز افزود: بر اساس مواد ۶۸ و ۸۸ قانون انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ماده ۶۲ آیین نامه اجرایی انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا، انجام هرگونه فعالیت تبلیغاتی له یا علیه نامزد‌های انتخاباتی، به هر وسیله که جنبه رسمی و دولتی دارد ممنوع است.

رئیس منطقه غرب سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه استفاده از وسایل و سایر امکانات وزارتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و شهرداری‌ها و شرکت‌های وابسته به آن‌ها و نهاد‌ها و موسساتی که از بودجه عمومی دولت (به هر مقدار) استفاده می‌کنند، ممنوع است؛ در اختیار گذاشتن وسایل و امکانات مزبور به نامزد‌های انتخاباتی را ممنوع بیان کرد و گفت: در چنین مواردی، فرد استفاده کننده مجرم شناخته و به مجازات‌های مقرر در قوانین مربوط محکوم خواهد شد. گزارش تخلفات را به بازرسی اعلام کنید

حسن پور در بحث فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی و عمومی در ساعات اداری هم گفت: هرگونه فعالیت انتخاباتی به نفع نامزد انتخاباتی خاص ممنوع است و مدیران در تمام سطوح مدیریتی حتی در خارج از ساعات اداری مجاز به فعالیت له یا علیه نامزد‌های انتخاباتی نخواهند بود.

او با بیان اینکه مدیران نیز موظفند تخلفات انتخاباتی کارمندان خود را به مقامات مسئول گزارش کنند، تصریح کرد: همکاری دستگاه‌های اجرایی با عوامل و مسئولان برگزاری انتخابات نباید در انجام وظایف قانونی دستگاه‌های اجرایی در خدمت رسانی به مردم و حفظ حقوق بیت المال خدشه وارد کند.

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار