وال استریت ژورنال: ممکن است میان اسرائیل و حماس از روز جمعه آتش بس برقرار شود

یک نشریه آمریکایی از احتمال آتش‌بس در درگیری‌های میان گروه‌های مقاومت و رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه وال‌استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد احتمال دارد آتش‌بسی در نوار غزه میان جنبش مقاومت اسلامی حماس و رژیم صهیونیستی از ابتدای روز جمعه برقرار شود.

این نشریه اعلام کرد: «با افزایش فشار از سوی واشنگتن و دیگر کشور‌ها برای خاتمه دادن به تنش‌ها در نوار غزه منابعی که در مذاکرات مرتبط با این موضوع حاضر بودند از احتمال آتش‌بس از روز جمعه خبر دادند.»

منابع مطلع اعلام کردند: «گرو‌ه‌هایی از مصر برای رایزنی با حماس اقدام کردند و طرف اسرائیلی نیز به آمریکا به شکل محرمانه اعلام کرده که به زودی به درگیری پایان خواهد داد.»

مقامی از آمریکا نیز اعلام کرد: «دولت بایدن پیش‌بینی می‌کند این هفته آتش‌بس برقرار شود. مکانیسمی برای برقراری آتش‌بس وجود دارد و تنها مسئله زمان‌بندی آن است.»

او همچنین مدعی شد: «حماس و دیگر گرو‌ه‌های فلسطینی همچنان خطر محسوب می‌شوند و امکان دارد با اعلام آتش‌بس نیز به تحریک اوضاع بپردازند.»

در حال حاضر آمریکا، مصر و برخی از کشور‌های اروپایی در حال فشار بر طرف‌های درگیری برای خاتمه دادن به تنش در نوار غزه هستند.

کاخ سفید تاکنون واکنشی به این خبر نداشته است.

شب گذشته «جورج دابلیو بوش» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، در اظهاراتی بی اساس، درگیری‌های کنونی گرو‌های مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر را نتیجه نفوذ ایران در منطقه عنوان کرد.

ساعاتی پیش آکسیوس اعلام کرد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو‌های خود با «بنیامین نتانیاهو» قاطع بوده و به او پیام واضحی را داده است که رژیم صهیونیستی باید به جنگ پایان دهد.

همچنین منابع آمریکایی مدعی شدند: «درصورتی که اسرائیل درخواست بایدن را برای پایان بخشیدن به درگیری‌ها در غزه نادیده بگیرد، این مسأله پیامد‌هایی را خواهد داشت.»

درگیری‌های فلسطین و رژیم اشغالگر از هشتم ماه مه با تشدید شدید تنش‌ها همراه بوده است. این مسأله پس از آغاز درگیری‌هایی در منطقه «حرم شریف قدس» و محله «شیخ جراح» کلید خورد. این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که رژیم صهیونیستی اقداماتی را برای اخراج خانواده‌های فلسطینی از خانه‌هایشان به‌اجرا در آورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۴۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
بسم الله الرحمن الرحيم
سُبْحَانَ الَّذِي أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَيْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِي بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ البَصِيرُ .
پاك و منزّه است آن (خدايي ) كه بنده اش را از مسجدالحرام تا مسجدالاقصي كه اطرافش را بركت داده ايم شبانه برد، تا از نشانه هاي خود به او نشان دهيم . همانا او شنوا و بيناست .
نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین .
" صدق الله العظیم " و " صدق الله العلی العظیم".
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۹:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
باید سامانه موشکی ضد هوایی پیشرفته و موشکهای پر قدرت زمین به زمین از سوریه و جنوب لبنان و عراق و ایران اسلامی فعالانه به یاری فلسطینیان بشتابند باید انواع و اقسام موشکهای پیشرفته ضد هوایی در غزه مستقر شود تا تک تک این هواپیماهای جنگنده بمب افکن صهیونیستی و پهپادیشون را در آسمان غزه هدف قرار دهد و منهدمشان کنند الان خاک ریز خط مقدم جهان اسلام ناب محمدی ص نوار غزه و فلسطین اشغالی است باید از هر لحاظ جهان اسلام از دور و نزدیک غزه فلسطین را حمایت کنند و یاری رسانند یک زمانی خط مقدم حرمهای مطهر در عراق و سوریه حرم حضرت زینب س بود الان خط مقدم مظلومیت حریم حرم حرمت مومنین مسلمین فلسطینی و قدس شریف امت واحده رسول الله ص اسلام ناب محمدی ص است داعش و صهیونیست و آمریکا و آل سعودی و سران امارات عربی و ابوظبی تروریست و جنایتکار و اشغالگر و غارتگر و یکی هستند متحد شده اند بر علیه اسلام ناب محمدی ص هیچ فرقی با یکدیگر از هر لحاظ کمی و کیفی ندارند الان همه رهبران و فرماندگان مقاومت اسلامی و جمیع رزمندگان آزاده اندیشان عادل خردمندان سر تا سر جهان و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی باید با هماهنگی و اتحاد فی مابین با یک فرماندهی مرکزی سپاه قدس ورود کنند و متمرکز شوند درون فلسطین اشغالی و قدس شریف تا همچون داعش تروریست همگیشان نابود و تارو مار و فراری و پراکنده شوند از کشور فلسطین اشغال شده باید جهان اسلام ناب محمدی ص بر علیه جهان آمریکایی صهیونیستی انگلیسی و دیگر همپیمانان ملعونینشون متحد و یکپارچه شوند و متحدانه و مقتدرانه و قدرتمندانه با آنان نبرد جانانه کنند در فلسطین اشغالی حیدروار خیبر کنشون کنید این صهیونیستهای شیطان صفت خبیث را یکبار برای همیشه طول تاریخ بشریت به زباله دان تاریخ پرتشان کنید .
و من الله توفیق . سکوت و نشستن و بی تفاوتی هر مومن مسلمان واقعی خیانت است به قرآن کریم خداوند جل جلاله و دین پاک مقدس اسلام ناب محمدی ص و حقوق بشر انسانی اسلامی . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکرخردمندانه و عاجلانه و بموقع .
آخرین اخبار