گرانترین زیورآلات جهان که زرق و برقشان چشم‌ها را خیره می‌کند + تصاویر

در این گزارش یک لیست ۱۰ عددی از گران قیمت‌ترین جواهرات جهان آورده شده است که از ۲۵ تا ۲۵۰ میلیون دلار قیمت گذاری شده اند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، زیورآلات یکی از محصولاتی است که بیشتر توسط خانم ها، اما توسط آقایون هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در جهان زیورآلاتی وجود دارد که بعضا صد‌ها میلیون دلار قیمت گذاری شده اند که خرید آن‌ها شاید توسط هیچ فردی عقلانی و منطقی نباشد.

قیمت گذاری زیور آلات فقط به ارزش سنگ و طراحی آن‌ها نیست بلکه افرادی که پیش از شما از این جواهر استفاده کرده اند یا فرد یا افرادی که این جواهر را طراحی کرده اند نیز در قیمت گذاری آن تاثیر به سزایی دارند.

در ادامه گزارش یه یک لیست ۱۰ عددی از گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان آورده شده است:


۱۰. Chopard ۲۰۱ Carat Watch

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان


در طراحی و ساخت این ساعت از ۸۷۴ الماس با رنگ‌های مختلف طبیعی استفاده شده است که سه سنگ بزرگ با رنگ‌های صورتی، آبی و سفید در این ساعت خودنمایی می‌کنند.

صفحه ساعت بر روی سنگ بزرگ صورتی رنگ طراحی شده است. وزن کل این جواهر برابر با ۲۰۱ قیراط است و به قیمت ۲۵ میلیون دلار فروخته شده است.


۹. Hutton-Mdivani Jadeite Necklace

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان


دستبند با ۲۷ سنگ زمرد سبز یشمی که نقین از جنس طلا نیز در آن خود نمایی می‌کند و به عنوان کادو ازدواج از سوی پدر به قیمت ۲۷ میلیون و ۴۰۰ هزار دلار به دختر هدیه داده شده است.

این دستبند در سال ۱۹۳۳ طراحی و ساخته شده بود و نهایتا در سال ۲۰۱۴ توسط این پدر خریداری شد و در روز ازدواج به دختر رسید. سنگ‌های استفاده شده در این دستبند از مرغوب‌ترین سنگ‌های زمرد هستند و نگین طلایی نیز از خلوص بالایی برخوردار است.


۸. The Sweet Josephine

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان


انگشتر ۲۸ میلیون دلاری که کمیاب‌ترین الماس صورتی بر روی آن طراحی شده است، به مدت ۱۵ سال در دستان یک خانواده آمریکایی دست به دست می‌شد که نهایتا در سال ۲۰۱۵ توسط یک دختر ۷ ساله میلیونر هنگ کنگی خریداری شد.


۷. De Grisogono Necklace

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان


گردنبند ۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلاری در سال ۲۰۱۷ در یک هتل زنجیره‌ای فروخته شد که بزرگ‌ترین گردنبند از این نوع در سراسر جهان است.

این گردنبند تبلیع به یک سمبل شد به طوری که طراحان بزرگ جواهر در دنیا از طرح آن استفاده و نمونه‌های پر فروشی را در بازار‌ها عرضه کردند به طوری که امروز سرمایه خود را مدیون این جواهر ۳۳ میلیون دلاری می‌دانند.


۶. The Graff Pink

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان

بسیاری از علاقه‌مندان و طراحان جواهر، سنگ این انگشتر را زیبا‌ترین الماس صورتی در جهان می‌دانند که این مجموعه ۲۴.۷۸ قیراط وزن و ۳۸ میلیون دلار قیمت دارد.

جواهرات صورتی بیان احساسات و عشق است. سنگ این انگشتر یک بار در ماه به رنگ آبی تبدیل می‌شود و مجدد به رنگ اصلی خود بر می‌گردد که این مورد قیمت را تا ۳۸ میلیون دلار افزایش داده است.


۵. The Incomparable Diamond Necklace

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان


لیست شماره ۵ به گران‌ترین و بزرگ‌ترین گردنبند جهان تعلق دارد که ۵۵ میلیون دلار قیمت و ۴۰۷ قیراط وزن دارد.

در سال ۱۹۸۰ توسط یک جوان در زیر آوار‌های زلزله زده کنگو کشف شد و پس از بازسازی در سال ۱۹۸۴ در موزه اسمیتسونیان سپرده شد، البته که تاکنون هیچ معامله‌ای سر این گردنبند انجام نگرفته است، اما قیمت گذاری اولیه آن حدود ۵۵ میلیون دلار است.


۴. Oppenheimer Blue

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان


این انگشتر با وجود اینکه وزن زیادی ندارد (۱۴.۶۲ قیراط)، اما به دلیل اینکه توسط استاد طراحی جواهر جهان یعنی Philip Oppenheimer طراحی شده است، به قیمت ۵۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۰۸ فروخته شد. سنگ آبی رنگ این انگشتر را می‌توان زیبا‌ترین رنگ در جهان شمرد.


۳. Pink Star

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان


انگشتر منحصر به فرد با رنگ سنگ فوق العاده البته به قیمت ۷۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار.
ساخت این انگشتر ۲ سال زمان برد چرا که تمام برش‌ها و تراشه‌های روی این انگشتر با دست انجام گرفته و هیچ دستگاهی روی شکل گیری آن تاثیر نداشته است.

این انگشتر اولین بار در سال ۲۰۱۰ به قیمت ۴۶ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار و پس از ۷ سال در یک حراجی به قیمت ۷۱ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار فروخته شد.


۲. Graff diamonds Peacock Brooch

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان


انگشتر طاووسی در سال ۲۰۱۳ رکورد ۱۰۰ میلیون دلاری را شکست.
یک هزارو ۳۰۵ عدد الماس با رنگ‌ها و نقش‌های متفاوت در ساخت این انگشتر به کار برده شده است که این عمل به دست چند تن از افراد حرفه‌ای و متخصص صورت گرفته است و هر الماس نشان دهنده هنر این افراد است.

وزن کلی این انگشتر حدود ۱۲۰ قیراط است که حجم زیادی از آن را یک سنگ بزرگ آبی از جنس الماس در بر گرفته است که برای استخراج آن زحمت زیادی کشیده شده است.


۱. The Hope Diamond

گران قیمت‌ترین زیورآلات در جهان


در قیمت گذاری این گردنبند هیچ توجهی به سنگ‌ها و طراحی استفاده شده در آن توجه نشده است، بلکه قدمت تاریخی آن باعث شده تا بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون دلار قیمت گذاری شود.

این گردنبند اولین مرتبه در سال ۱۶۶۶ توسط لویی چهاردهم از یک تاجر هندی خریداری شد و در این خاندان سلطنتی توسط چندین فرد دست به دست شده است که تاثیر زیادی در حکم رانی فرانسه داشته اند. امروز این جواهر بسیار ارزشمند در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان در واشنگتن نگه داری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار