در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نمایش «شب بیست و یکم»، همه سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد

تئاتر «شب بیست و یکم»، نمایشی به کارگردانی مهدی رضایی است که مسئله اعتیاد در دهه ۵۰ را روایت می‌کند.

مهدی رضایی، کارگردان نمایش «شب بیست و یکم» در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره موضوع این نمایش گفت: متن این نمایش را مرحوم، محمود استادمحمد نوشته است. داستان روايتگر آسيب‌های اجتماعی دهه ۵۰ در منطقه جنوب شهر تهراناست. «شب بیست و یکم» به صورت رئالیستی نوشته شده و فرم اجرای آن نیز رئالیستی است.

وی در ادامه اضافه کرد: حدود ده سال پیش اين نمايش را اجرا کردیم. «شب بیست و یکم» اولین کار نمایشی من بود که از متن قوی برخوردار بود. نمایش «شب بیست و یکم» هم مخاطب خاص را راضی نگه می‌دارد و هم مخاطب عام را.

نمایش «شب بیست و یکم»؛ همه سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد

رضایی درباره نحوه انتخاب بازیگران و استقبال از این نمایش بیان کرد: ما سال‌هاست که برای اجرای نمایشمان به صورت گروهی کار می‌کنیم. البته گروهی که از بازیگران مجرب، اما شناخته نشده تشکیل شده است. استقبال از این نمایش خوب بوده و تقریبا سالن پر شده است. تنها بدی که متوجه کار ما شد این بود که به دلیل وضعیت سبز و قرمز کرونا و تعطیلی سالن‌های تئاتر، حدود یک سال و نیم برای اجرای این نمایش معطل شدیم.

نمایش «شب بیست و یکم»؛ همه سلیقه‌ها را راضی نگه می‌دارد
وی در پایان افزود: تمام سعیم بر این است که وضعیت تعطیلی تئاتر را پیش‌بینی نکنم و کارم را انجام دهم. در مدت تعطیلی تئاتر و بیماری کرونا، حتی تمرین آنلاین داشتیم و پس از زرد شدن وضعیت با گروهمان تمرین حضوری داشتیم و حتی سعیمان بر این بود که به دلیل امکان ابتلایمان به کرونا خانواده هایمان را هم نبینیم. ما طلبی از کسی نداریم و فقط به عشق تئاتر کار می‌کنیم. هدفمان هم خوب کردن حال مردم است، زیرا دیدن حال خوب مردم خستگی را از تنمان بیرون می‌آورد.

نمایش «شب بیست و یکم» به نویسندگی مرحوم محمود استاد محمد و کارگردانی مهدی رضایی ساعت ۱۹:۳۰ هرشب در تماشاخانه نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.