عباسی:

۱۰۰ روستای چهارمحال و بختیاری با کمبود آب آشامیدنی مواجه است

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۰۰ روستای این استان با کمبود آب آشامیدنی مواجه است که امکان افزایش آن تا ۲۰۰ روستا وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در آیین بهره‌برداری از انبار چندمنظوره امدادی شهرستان لردگان با حضور معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران ایران با اشاره به خشکسالی‌های مستمر افزون‌بر ۱۰ سال گذشته اظهار داشت: منابع آب این استان در بخش‌های مختلف وضعیت مطلوبی ندارد.

او افزود: چهارمحال و بختیاری متاسفانه با کمبود شدید بارندگی مواجه و منابع آب بخش‌های مختلف آن با کاهش و کمبود شدید مواجه شده است.


بیشتر بخوانید


عباسی با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارندگی‌ها در چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم‌اکنون ۱۰۰ روستای این استان با کمبود آب آشامیدنی مواجه است که امکان افزایش آن تا ۲۰۰ روستا وجود دارد.

او ادامه داد: البته این در حالی است که میانگین کاهش بارندگی در کشور برای سال‌زراعی جاری ۵۵ درصد اعلام شده که چهارمحال و بختیاری ۱۵ درصد کمتر است.

عباسی گفت: مشکلاتی برای کشاورزان، باغداران، دامداران و شیلات‌داران خسارت‌دیده از خشکسالی‌های اخیر پیش آمده که باید از طریق اختصاص کمک‌های بلاعوض و تسهیلات بانکی نسبت به مدیریت آن اقدام کرد.

او با اشاره به توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای در استان همزمان با دولت تدبیر و امید اظهار داشت: محور‌های ارتباطی شهرستان لردگان در این مدت از نظر کیفی و کمی ارتقای مطلوبی داشته است.

عباسی اضافه کرد: ارتقای جاده لردگان به خوزستان از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار مسوولان چهارمحال و بختیاری در حوزه توسعه زیرساخت‌ها به‌شمار می‌رود که ردیف‌های اعتباری از منابع ملی برای آن پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار